Koffer of backpack??

Hallo ,

Ik merk u dat er allerlei vragen opborrelen u de tijd om te gaan dichterbij komt.
Zoals kun je handig een koffer met wielen meenemen, of is een backpack toch handiger?

We willen de mayaroute gaan volgen, met de lijnbus. Maar ik heb geen idee of je makkelijke je koffer achter je aan kan laten rollen, of dat je veel moet de koffer moet tillen.

Waarschijnlijk gaan tussen 2 verschillende hotels in ook ‘dingen’ bezoeken, maar kun je dan je koffer ergens stallen, want anders is de keuze snel gemaakt.
Ik zie mijzelf niet een tempel opklimmen met achter me een koffer :biggrin:

Groet,

Rene

Hoi Rene,

ik persoonlijk zou voor een backpack gaan, maar een koffer kan ook hoor. Nadeel van een koffer is het niet flexibel zijn, wat qua pasvorm in lockers o.i.d. Ben je met meer personen en koffers, dan kun je het soms lastig kwijt in een auto/taxi. Backpack, of een reistas kun je wat makkelijker kwijt.

Op een busstation in Guadalajara moest ik eens snel over een parkeerplaats van terminal naar terminal, dit zou met een koffer een lastig verhaal zijn geworden.

Op grotere busstations heb ik lockers gezien, waar je tussentijds je bagage zou kunnen dumpen. Of dit veilig is durf ik niet te zeggen.

Hallo Rene,

Waarom koop je geen midden weg, als je niet de bergen in gaat of lange meerdaagse hikes gaat doen koop dan een koffer/tas/rugzak ze zijn niet super confortabel voor lange tijd op je rug maar bij paar uur gebruik helemaal top.

Bv bij “knaagdiersport” zal ik maar zeggen of een andere grote oudoor winkel die hebben rugzakken met wieltjes of “koffer/sporttas” met een wegklap(rits)bare bodem met daar schouderbanden en dan kan je em als rugzak gebruiken.

De meeste grote outdoor merken hebben wel iets dat er tussen in zit vaak zit er dan ook nog een klein rugzakje op de voorkant die je eraf kan ritsen voor je dagtochten.

Succes ermee en voor wat het waard is afgelopen jaar ben ik een maand naar azie geweest en ik had een grote rugzak en mijn vriendin een koffer met wieltjes, ik had graag die koffer gehad want het was geen pretje rond te lopen met die rugzak en ik moet er niet aan denken er een temple mee op te moeten.

Geluk met je keuze,

Basiaan

Bedankt voor jullie reacties!

Nu lijk ik een goede tussen oplossing gevonden te hebben, de Osprey Sojourn 80 (of 60)

http://www.ronaldadventureshop.nl/contents/nl/p2164.html

Heeft iemand ervaring met dit merk of type. Als ik het zo lees lijkt het een goed merk te zijn, maar gebruikerservaringen zijn altijd fijn om lezen.

Groeten Rene