Backpacken met een KOFFER

Hey iedereen,

Ik ben al lang aan’t twijfelen of ik nu een halfjaar met de rugzak ga rondreizen of met een koffer en dan nog zo’n kleine rugzak, voor korte trips. Ik reis liever met de koffer, vind het ook echt veel handiger en niet belastend voor de rug (krijg wel snel rugpijn).

Ik ben dus niet het type dat bergen gaat beklimmen of dagen rondtrekken, wel avontuurlijk maar nt de doorsnee backpacker met slaapzak, tent en volledige backpackersuitrusting.
Ben wel van plan om de zoutvlaktes in Bolivia te bezichtigen en heb begrepen dat je hier wel een paar dagen voor moet uittrekken. Ik reis ook enkel met de bus. Ben ook al eerder naar Peru geweest en met bus gereisd, dus vind het nt echt een probleem in de bus.

Dus ik zoek vooral mensen, die ervaring hebben in het reizen met een koffer door Z-Amerika.

Groetjes

http://www.wereldrondreis.nl/images/janee.jpg

:slight_smile:

Geen ervaring mee, maar wel met reizen in Z-Amerika. Kan op zich ook wel prima met koffer lijkt me. Zo vaak hoef je die rugzak niet om, als je niet honderden meters gaat lopen met die koffer…
Wat ik me wel afvraag is de veiligheid … een koffer is misschien eerder iets wat mensen willen stelen dan een rugzak?

Nee backpakken met een koffer kan niet.

Backpakken doe je nou eenmaal met een rugzak maar als je dat met een koffer doet noem je dat volgens mij gewoon rondreizen.

Mooi verwoord, ik had het zelf niet beter kunnen doen :dope:

Ja dan heet het misschien geen backpacken meer :stuck_out_tongue: Ik heb voor mn reis wel een backpack gekocht, maar had achteraf ook net zo goed een koffer kunnen halen… Backpack is alleen vaak iets handiger. Ik zit nu op de Dominicaanse Republiek, en we hebben hier veel motor taxi’s. Eem koffer is dan super irritant. Backpack hoort gewoon een beetje bij rondreizen vind ik!!
Maar een koffer kan opzich prima…

Omdat mijn backpack naar de $&*$# was moest ik een keer op het laatste moment een koffer meenemen… en als je die vooruit moet trekken over een modderig zandweggetje… kan je beter even je rug belasten. Dat is twee keer zo relax dan een koffer vooruit zeulen. Maar dat is mijn mening :slight_smile:

Als je ter plaatse nog diverse hostels wil bekijken voor je een kamer boekt is een backpack net even handiger. Maar als je je overnachtingen al van tevoren hebt geregeld vind ik een koffer zeker zo prettig!