Bekende vraag: Backpack of koffer

Hallo allemaal,

over 4 weken gaan ik en mijn vrouw voor 3,5 weken naar W Maleisie en Borneo. Nu zijn wij vorig jaar naar Thailand geweest en hebben daar met 2 koffers een rondreis gemaakt.
Dat ging op zich best maar we twijfelen nu of we dit ook moeten doen nu we naar Maleisie gaan.

In totaal hebben we 6! binnenlandse vluchten dus je begrijpt het al: we reizen behoorlijk zonder veel stil te zitten.

Wat is nu het handigst? toch koffers wederom gebruiken of backpacks aanschaffen?

Mijn vrouw heeft de voorkeur voor een koffer aangezien ze vrij klein is en het niet echt ziet zitten met een grote tas te gaan zeulen.

Alvast bedankt voor jullie input!

Ik neem altijd een koffer op wieltjes mee als ik op vakantie ga naar Thailand,zou naar je vrouw luisteren Sawadeee !:slight_smile:

Zo’n rondreis loop je amper met je spullen en in koffers blijven je spullen heel. Je vrouw heeft gelijk :slight_smile: En voor wellicht 1 reis rugzakken kopen is zonde van het geld, vind ik.

ik ben eruit, we houden t toch maar bij onze koffers! dit laatste zetje had ik nodig :dag:

Nou veel succ6 nog met de koffers,denk dat je de juiste beslissing hebt genomen,Sawadeee !:vak01:

Ik heb laatst de beste aankoop in jaren gedaan: een koffermodel backpack met wielen én wegritsbare draagbanden.
Op mijn reis van 5 weken door Colombia heb ik vrijwel alleen gerold en maar twee keer die draagbanden nodig gehad in een dorp met heel lompe dikke kinderkopjes-straten waar het rollen echt niet ging.

Ik heb geen aandelen, het is gewoon echt een fantastische tas. De wielen zijn heel stevige skatewielen, en de draagbanden ook net zo comfortabel als van een normaal backpack. Hij ritst open als een koffer dus lekker handig om bij je spullen te komen.

Ik weet zeker dat ik er nog 10 jaar mee verder kan, zo niet langer.

Ook geen reclame :), wel de winkel in Nederland waar je hem kunt kopen, Zwerfkei heeft ze overigens ook :slight_smile:
dé buitenwinkel van Nederland | Bever

Laten we morgen daar eens langsrijden! tnx!

Ik weet niet waar je woont, maar als je naar de Haagse vestiging in de Globe gaat, kijk dan voor de ingang even naar links, ons kantoortje :slight_smile:

Ik ga drie maanden vrijwillegerswerk doen in Afrika in een weeshuis misschien daarna nog klein beetje rondreizen.
Wat is dan handig ?? Ik vind aan mijn koffer een heel groot voordeel zitten dat hij op slot kan met cijfer combinatie.

Groetjes

Een backpack kun je meestal ook wel ‘op slot’ doen met een mini slotje aan de ritssluitinkjes (let wel op dat die metalen rondjes hebben voor het slotje). Natuurlijk kunnen mensen dan nog steeds je tas opensnijden met een mes maar dan heb je wel met een ander slag dieven te maken, die misschien je koffer ook wel openbreken. De eerste gelegenheidsdieven houd je er wel mee op een afstand.


Ik maak mijn tas ook altijd met een fietsslotje of metalen draadslotje vast aan een meubelstuk.

(o.a. hier te koop)

Tegenwoordig heb ik een fantastische combi van backpack en koffer van 60 liter (méér dan genoeg pakruimte), met wielen en wegritsbare draagbanden. De beste investering in tijden! Heb er in 5 weken Colombia maar 1x mee op mijn rug hoeven lopen, verder kon ik overal lekker rollen. Scheelt een hoop gezweet om niks!
http://www.ospreypacks.com/en/product/convertible_wheeled_packs/sojourn_2560l?tab=features

http://www.ospreypacks.com/images_products/315_751_lg.jpg

http://www.ospreypacks.com/images_features/657_78_feature.jpg

Door de stevige skatewielen rijdt hij heel stabiel. Maar ook de draagbanden (die je achter een rits kunt wegstoppen) dragen net zo comfortabel als een gewone backpack. Maarja, meer dan 10 kilo op je rug in een heet land is nou eenmaal minder lekker dan rollen! :slight_smile:
Wat ik ook een voordeel vind is dat hij open ritst als een koffer, dus je kunt makkelijk bij al je spullen. En deze heeft dus inderdaad metalen ringetjes aan de ritssluitingen om hem op slot te kunnen doen.

Veel plezier in Afrika!