Rugzak of Koffer?

ik ga deze zomer een interrail reis door europa maken en ben aan het twijfelen of ik een koffer of rugzak mee moet nemen. We zijn van plan om in een maand ongeveer 13 verschillende plaatsen te bezoeken… dus het wordt wel veel reizen… en we willen in hostels slapen.

Moet ik een rugzak of koffer meenemen, heeft iemand hier een tip over?

alvast bedankt!
Kirsten

Ik zou voor een rugzak gaan.

Wanneer je verschillende plekken bezoekt, komt het beslist voor dat je een stukje moet lopen met je bagage. Dat gaat makkelijker wanneer je het in je rug hebt dan in je hand (betere verdeling van de last). Ook op (rol)trappen ben je stabieler met een rugzak dan met een koffer.

Bovendien prop je een rugzak makkelijker in het bagageruim van een bus of trein omdat een rugzak zachter is.

ik zou kiezen voor een soort backpackrugzak

Mijn voorkeur heeft een koffer op wielen. Deze trek je gemakkelijk achter je aan. Met zo’n zware rugzak begeeft mijn rug het…

ik zou kiezen voor een open-ritsbare rugzak/ bagpack

heb nu een bagpack, waar je echt in moet duiken en flink moet graven, wil je iets onderuit halen…
je hebt ze dus ook die je neer kunt leggen en dan gewoon kunt openritsen…
very handy lijkt mij

en idd, het handen vrij idee is erg belangrijk, cker in bus/ trein/ tram/ metro

Hoi,

Ik reis vaak veel, lang en ver met de trein. Juist om te voorkomen dat je inderdaad moet gaan graven in je rugzak, heb ik gekozen voor een kofferrugzak.
Deze draag je als een rugzak, maar rits je open als een koffer, zodat je overal (dus ook op een wat kleine treinbank) erg makkelijk bij je spullen kunt.
Het bevalt mij heel erg goed.
Zorg wel dat je aandacht besteedt aan het draagstel, want je moet er ook mee lopen en dus comfortabel dragen op je rug.

Succes en veel plezier,

Groet,

Ton

ik zou voor de rugzak gaan, een koffer kan heel vervelend zijn als je een stuk moet lopen, maar zoals mad cow al zegt: het kan zwaar zijn dus travel light!
Trouwens wat Jerbas zeg over zo’n openrits rugzak…klink goed, en alles is beter te organiseren, als ik nu wat nodig heb uit mn tas ben ik wel even bezig en maak er altijd een rotzooi van!!