Welk type bagage neem jij mee op reis?

Bij de voorbereiding op een reis is het allereerst van belang om te bepalen waar je je bagage in gaat vervoeren, in een rugzak (“backpacker”) of een koffer (“suitcase”). Onder reizigers is een rugzak verreweg het populairst als ik de verschillende reis forum’s mag geloven.

Welk type bagage neem jij mee op reis?

Je kan hieronder je meningen kwijt,ook vergeet niet hierboven even te stemmen in de peiling!

Na enkele jaren een onverwoestbare Berghaus Mule gebruikt te hebben die ik ook (voor kortere tijd) als rugzak kon dragen heb ik nu alweer 4 jaar onderstaande tas:


Met 90 liter lekker ruim, harde bodem en uiteraard wieltjes. Geen trekstang, je trekt hem aan een lus voort. Niet het toppunt van comfort wellicht, maar daardoor is de tas ondanks een verder behoorlijk robuuste uitvoering wel zeker een kilo lichter dan vergelijkbaar formaat tassen. Zodat er weer meer souvenirs mee kunnen uiteraard :wink:

Een caravan… :slight_smile:

Staan ze je dan bij de incheckbalie niet heel raar aan te kijken?

Nah, is geen ruimbagage, laat hem altijd achter het vliegtuig hangen. Is niet voor niets een sleurhut.

O wacht, dan was dat het wat ik laatst zag overvliegen:

http://i.imgur.com/yGDlrjw.png

3 likes

Alweer jaren met koffer…

Rugzak in een beschermtas, hoewel ik de rugzak al jaren niet meer op mijn rug heb gehad. Maar zorgt voor weinig overhead aan kilo’s; ik probeer het geheel sowieso onder de 12 kilo te houden.

Meestal een rugzak. Een koffer is voor ons echt niet handig als je tijdens het reizen gebruik maakt van het openbaarvervoer. En zoals eerder gezegd, je gaat het gewicht beter in de gaten gaan houden.

Naar Nederland toe meestal toch wel een grote koffer en op vakantie en/of zakenreizen hier in Azie waarbij ik niet langer dan een week blijf een trolly die ik overigens wel incheck, ik vind het prettig om met zo weinig mogelijk handbagage te reizen.

Gr. Frank

Na Nepal-2015 is een satelliet-telefoon een must voor iedere reis-leid(st)er.

In het eerste-hulp-koffertje dient een irridium9555 ( of andere satelliet-gsm )aanwezig te zijn.

Punt uit.

Ik neem gewoon een rugzak mee op reis,geen gesleur met koffers !
Betreft het gewicht van mijn rugzak,gewoonlijk zo’n 12kg,tijdens de laatste dag van mijn reis gooi ik alle vuile kleren weg.

Voor langere reizen (>3 weken) neem ik een lichte koffer (60 cm) mee, voor de rest doe ik het met mijn rugzak. Bij beide zorg ik ervoor niet boven de 15 kilo, onderweg laat ik achter wat ik niet meer gebruikt.

Een rugzak is eigenlijk het meest praktische om te reizen
Maar, o zo gevaarlijk om ergens een moment buiten je aandacht te laten.

Maar goed, hier in Braziliië (waar ik nu zo’n 10 jaar woon) reis ik meestal met de wagen of te voet, dus rugzakken is mijn ding.

Tropische groet uit Salvador da Bahia :zon02:

Ivan

https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xta1/v/t1.0-9/11196232_10203295044610776_2624473788385983369_n.jpg?oh=7c0231fd9e646778af8f0c39f13dbba2&oe=561FF87B

Mijn backpack gaat al heel wat jaartjes mee. Heb hem tweedehands op marktplaats gekocht voor 30 euro. Gaat 80 liter in.

Verschillend!! Voor een stedentripje ga ik voor mijn handbagage koffertje, maar voor een zonvakantie ga ik voor mijn superlichtgewicht koffer waar heel wat meer liters ingaan. Ga ik op doorreis in Azië, dan pak ik weer mijn backpack. Het is erg afhankelijk wat het doel van je reis is denk ik…

Ik neem voor grote reizen meestal een grote duffelbag mee. De ideale rugzak:

http://www.reisbijbel.nl/reistips/de-beste-rugzak-is-geen-rugzak

Wij reizen al jaren met koffers. Twee jaar geleden spinners gekocht zodat het wat gemakkelijk is qua vervoer met twee kleine kinderen. Als deze koffers kapot gaan zullen we denk ik toch een duffelbag aanschaffen.

Ligt er aan waar ik heen ga…als 't voordeliger is om een pakketreisje te scoren, dan is er vervoer geregeld en kan ik mn koffer slepen…:vak01:

Kies ik voor een zelfstandige vakantie waarbij ik veel lokale boten moet hoppen dan mn trusty praktisch waterproof duffel…Alle bagage moet iig mn duikmateriaal aankunnen (met shoulderstraps dus handig zat)

Ik neem een “zachte” koffer mee, geen harde van het gekende merk S…e dus … Kan me niet voorstellen dat men in landen zoals India of Guatemala je koffer op het dak gooit en hij onmiddellijk terugkeert op je hoofd … Is een héél handige tas op grote wielen en verleden jaar vanaf afzetplaats auto in San Francisco te voet naar hotel geweest hiermee… Kan ook beter tegen een duwtje als je ergens niet veel plaats hebt, een harde koffer daarentegen wijkt niet. Haal hem straks van mijn zolder want vertrek zondag voor 3 weken naar Brazilië >>>
Met de rugzak trok ik eerder te voet naar Compostela, is voor mij meer voor dergelijke stapvakanties !
Wens allen een leuke (reis)tijd in de komende periode …