Backpack of koffer meenemen naar China

Hallo allemaal,

Ik ga eind juni voor 3 weken rondreizen in China. Nu zit ik erg te twijfelen tussen een koffer of een backpack. Wat is handiger om mee te nemen? Zijn de wegen een beetje begaanbaar met een koffer? Dit wordt mijn eerste reis naar China.

Heb nog nooit gereisd met een backpack, alleen met een koffer.

Of heeft iemand ervaringen met een backpack op wieltjes?

Graag wat tips en ervaringen.

Zelf reis ik liever met een backpack. Voordeel is ook dat je een backpack/tas makkelijker in het bagagerek van een trein krijgt geduwd.

Wanneer je echter je vraag intypt in de zoekfunctie van die forum, dan zie je dat er zowel mensen zijn die de voorkeur geven aan een koffer, aan een tas, maar er zijn ook mensen met tassen op wieltjes. Kies dan hoe dan ook voor iets met grote wielen (als bij een skateboard), die kleine wieltjes lopen snel vast met zand en ander vuil.

Wij reisden met een gewone backpack.

Het hangt er denk ik vooral vanaf wat je precies wilt gaan doen.
Op een stedentrip door China, met de trein tussen steden, zoals wij deden, kan je prima uit de voeten met een doorsnee koffer op wieltjes. Daarbuiten weet ik het zo net nog niet…

Via Wereldwijzer app

Het hangt af van waar je naar toe gaat. Zelf vind ik een backpack fijner. Met name omdat ik dan mijn handen vrij heb. Ik til me dan overigens ook geen breuk als er trappen gelopen moeten worden.

We willen veel met het openbaar vervoer gaan doen, dus metro, trein en soms ook taxi’s. We zullen voornamelijk de grote steden bezoeken zoals Beijing, Xian, Nanjing, Shanghai en Qingdao.

En als ik een backpack meeneem, hoe groot zou die backpack moeten zijn? Is 50 liter genoeg? Maar wil uit china nog wel leuke souvenirs mee kunnen nemen naar nederland.

50L is voor de meeste mensen genoeg. Je hebt voor je vakantie niet veel kleding nodig, die kun je ter plekke laten wassen.

Heey,

Wat voor route ga je precies afleggen in China? Want ik ben ook van plan 3 weken door China te trekken, maar vind het erg moeilijk om een mooie/leuke route uit te stippelen.
Ik neem overigens een backpack mee, vind ik fijner dan een koffer.

Hoi hierboven kan je lezen welke steden ik ga bezoeken. We gaan iets van 5 steden aandoen en dan elke stad 3 of 4 dagen. Heb jij qua verblijf alles al vastgelegd? We hebben nu alleen hostel geboekt voor Beijing, maar weet niet of het handig is om ook de overnachtingen voor andere steden alvast te reserveren, of pas ter plekke regelen. Hoe doe jij dat? Ik weet ook niet of de Chinese ambassade eist dat alle overnachtingen al geboekt zijn voor het verkrijgen van een visum, weet jij dit toevallig?

Ik gebruik zelf een eastpack transverz L. Het gemak van een koffer maar vorm van een tas. Ben er erg blij mee. Hij is er ook in kleinere maten.