Backpack of koffer of iets anders

Hallo,

16 november vertrekken we voor een maand naar thailand.
We hebben enkel de eerste 3 nachten in Bangkok geboekt…en de rest verzinnen we ter plekke.
zijn van plan om Kanchanaburi , Ayutthay Chiang Mai , Chiang Rai , Krabi en Kho Phi phi te doen.
ook van plan even naar Cambodja te vliegen.

Voor de lange afstanden zijn we van plan het vliegtuig te nemen, de kortere met trein , boot , bus…

Nu wat is het beste aan te raden? een Backpack of koffer.
Ik neem aan Backpack ? Maar hoe groot kan die best zijn?

groetjes
jane

Ik zou zeggen een backpack en ik denk dat je aan 65 liter genoeg zult hebben. Je zou je ook kunnen laten adviseren bij Bever sport. Wij hebben omdat we lang op reis zijn 70 voor een vrouw en 80 voor een man. Maar dat is meer voor als je lang reist.

gr van Moira

ik zou ook zeggen backpack.
en ja hoe groot dat hangt er vanaf hoe lang je zelf bent. ik ben 1 meter 70 en voor mij is een backpack van 55 liter genoeg. mijn man is 1.75 maar die past mijn rugzak niet, heeft een te kort deel in de rug.
dus passen en proberen en dan voel je vanzelf wat goed zit. en echt voor 1 maand neem niet te veel mee, je sleept het alleen maar mee, je bent niet zoveel nodig. als je tussen 12 en 15 kilo uit kunt komen is dat echt het prettigst voor jezelf, hoe minder gezicht hoe prettiger en hoe meer plaats om van alles te kopen.

mmmm, ik ben 1,76m.

Tja wat kan je best meenemen? Ik heb me laten vertellen dat het 'snachts nog redelijk koud kan worden in medio nov tot dec.

Zijn er ginder wasserettes?

In Thailand zijn genoeg wasserettes, ik heb daar tijdens mijn beide reizen geen probleem mee gehad en alles ter plekke laten wassen…

In delen van Thailand in de heuvels kan het wel frisser worden, maar volgens mij wordt het nooit echt koud, maar goed ik ben dan ook alleen in oktober en rond thais nieuwjaar in maart/april geweest en vooral die laatste keer was het flink heet!

oh ja ik heb de eerste keer een koffer meegehad, toen deden we rondreis met een organisatie, was toen mijn eerste verre reis en mijn ouders hadden liever niet dat ik backpack meenam

de tweede keer had ik een backpack mee en dat vind ik op slechte wegen toch wel fijn want dan rolt een koffer zo moeilijk en rugzak hang je op je rug en kan je overal komen!

Hallo,

Echt superkoud word het nooit in Thailand wel in de bergen ja. Ik vind de temperatuur op dit moment wel erg aangenaam in de avond dan is het hier rond de 27 graden.
Wassen kan het beste in Thailand moet ik wel zeggen het kan inderdaad zo’n beetje op elke hoek van de straat ideaal. Let wel op dat soms je was er wel van kapot gaat ze wassen hier met koud water en met erg agresief wasmiddel.

gr van Moira