Hulp met backpack

Hallo! Begin maart ga ik eindelijk naar Thailand (drie weken) en heb een goede backpack gekocht die lekker zit. Ik zit echter wel met een paar vraagjes. Is 50 liter voldoende? Het lijkt wat klein. De backpack is nog om te ruilen voor de 65 litervariant. Ik zou eigenlijk even goed moeten passen wat ik allemaal meeneem, maar wat kleding betreft heb ik geen idee wat eigenlijk raadzaam is. Zijn drie korte (zijn deze eigenlijk wel acceptabel in Thailand?) en drie lange broeken voldoende om mee te nemen voor drie weken? Aangezien ik georganiseerd ga heb ik eigenlijk geen tijd om tussendoor kleding te laten wassen. Er moet dus best wat mee, maar ik wil mezelf ook niet onnodig belasten. Ooit ga ik langer de tijd nemen om rond te trekken en dan kan ik kiezen om bijvoorbeeld iets te laten wassen. Welk gewicht raden jullie aan om mee te nemen?

Daarnaast ga ik een driedaagse trekking doen. Dan blijft de backpack uiteraard op het hotel. Wat voor inhoud als daypack raden jullie aan? Ik dacht zelf aan een extra setje kleding mee en ruimte voor water/klamboe/matje. De daypack is ook voor handbagage, dus de handbagage moet ook tijdelijk in de backpack kunnen.

Ik heb er in ieder geval ONWIJS veel zin in :D!

Graag hoor ik van jullie.

Martijn.

Ik reis nu met een koffer maar heb heel veel met een backpack gereisd. Ik weet eerlijk gezegd niet hoeveel liter die van mij was (was wel een behoorlijk grote). Maar eigenlijk maakt het niet zoveel uit want je backpack mag sowieso ingepakt NOOIT meer dan 15kg wegen en dat is echt het maximum! Liever 10 of 12kg. Jouw daypack rugzak hoef je niet in je rugzak te proppen, je kan de daypack beter ook gewoon als handbagage met een setje kleding in het vliegtuig meenemen als handbagage. En daarna op je buik.

Ik raad je aan om een travelbag te kopen. Dat is een opvouwbare “zak” met rits (waar je grote backpack ruim in past, koop er dus altijd 1 die 1 of 2 maten groter is (of liter) dan het formaat van je eigen backpack). Als je je backpack incheckt dan sla je je hengsels om naar voren en klikt ze vast en doet de backpack in die travelbag. Zodat je gewoon een grote tas incheckt eigenlijk. Dit is veel handiger met backpacks want sommige hebben zoveel slierten en hengsels dat het wel ergens achter kan blijven hangen bij de bagage afhandeling.

Ook is deze travelbag handig omdat als je je backpack op je rug hebt en het begint te stortregenen dan kan je deze ook om je backpack heen doen (zodat de ritsopening tegen je rug aan zit) zodat ie zeker niet nat wordt. En deze travelbag is ook handig want als je je backpack erin doet als je weer naar huis gaat dan heb je nog ruimte over en kan je daar al je souvenirs indoen die niet in je backpack passen. Maar bij Bever outdoor kunnen ze je precies uitleggen hoe de travelbag werkt. Ik zie dat je 2 soorten hebt een transporthoes en een regenhoes en die combi daarvan (die is het handigst) is de combicover. Ik had de combicover.

Als je met backpack reist koop dan ook een cijferslot met een uittrekbaar deel, zodat je’m kort en lang kan maken (zodat je je backpack eventueel ergens aan vast kan maken). Neem ook altijd een zaklamp mee! En wat lege plastic tasjes zodat je daar je vuile was in kan doen en het niet tussen je schone kleding komt. Ook onmisbaar bij het backpacken vond ik Teva slippers heel handig en als je ergens dichte schoenen moet hebben goede wandelschoenen.

Tijdens je trekking ook een zaklamp mee en eventueel een swiss knife mesje. Neem ook een travelhanddoek mee die zijn heel licht. Ik raad je ook aan om een Sarong mee te nemen. Lijkt gek maar deze kan je werkelijk waar overal voor gebruiken (als handdoek om jezelf af te drogen, als doek om ergens op te zitten of te zonnebaden, om je hoofd te knopen of je schouders mocht je superverbrand zijn, om je middel als rok om je benen te bedekken als je een tempel in gaat, om spullen in te doen en te dragen, noem het maar op en je kan er een Sarong voor gebruiken. Probeer er wel eentje te kopen van zo dun mogelijke stof want die is lekker licht om mee te nemen en heel klein op te rollen.

Vergeet ook niet je zwembroek mee te nemen tijdens de trekking, mocht je een waterval tegenkomen waar je mag zwemmen.

Thanks voor je uitgebreide reactie, wordt gewaardeerd :). Zo’n tas voor om mijn backpack heb ik direct bij aanschaf van de backpack gekocht bij Bever (komt morgen binnen). Weet dat mijn backpack ook een raincover heeft iig, maar die tas voor eromheen heeft inderdaad ook andere voordelen. Slotje ga ik inderdaad kopen, is wel handig. Okay, dat wordt even puzzelen dan, maar wel zo fijn om een niet al te zware tas te hebben. Ga ik denk ik oplossen met van dat reiswasmiddel en gewoon onder de douche even kleding wassen oid. Dan zou ik een behoorlijk eind kunnen komen met een paar lange en korte broeken. Gaat het nou voornamelijk om het bedekken van je knieën bij tempels? Of mogen blote benen/armen überhaupt niet? Zwembroek ga ik niet vergeten! Alvast bedankt!

:chin:neem voor al niet te veel mee alles is gewoon te koop in Thailand waarde papieren goed inpakken zo dat het niet nat kan worden.>>>