Hoi!
Ik vertrek deze maand 6 weken lang naar Thailand. Ik wil hier voor graag een backpack tas kopen maar ik heb geen idee hoe veel liter ik nodig heb.
Ik neem aan dat ik ook warme kleding mee moet nemen, want van mijn vorige reis (al was dat dan in december) weet ik dat het super koud was 's nachts. We liggen ook echt niet in goede hotels maar in houten hutjes waar het zo door heen waait.
Ik zal er even bij vertellen dat ik een meisje van 19 jaar en 1,55 ben. Dat ik een meisje ben vertel ik erbij omdat ik wel wat meer kleding mee zal nemen als jongens!
Ik ga niet heel veel lopen met mijn tas of zo, we reizen gewoon met het ov.
Ik hoop dat iemand mij een beetje kan helpen!
Ik heb voor een reis van 6 maanden een blackpack van 65 liter meegenomen. Voor 6 weken zal dat ook genoeg moeten zijn.
Tip: stop je kleding in vacuumzakken, scheelt je een hoop ruimte.
Succes ermee en veel plezier met je reis natuurlijk!
ik heb voldoende aan een 55L rugzak. daar reis ik een maand mee, maar ook 9 maanden.
met een grotere rugzak ga je alleen maar spullen meeslepen die je niet echt nodig hebt. vergeet niet dat je dat ook steeds moet tillen!
Ik heb zelf een 65 liter rugzak (vrouw, 1,65m), maar het aantal liters zegt niet altijd heel veel over hoeveel je ook daadwerkelijk kwijt kunt in een rugzak. Je zou denken van wel, maar niet elke rugzak is even goed in te delen. Staar je dus niet blind op het aantal l, maar meer dan 65 liter is zeker niet nodig.
Wat misschien ook handig voor je is om op te letten is het soort rugzak dat je koopt. Ik heb zelf gekozen voor een rugzak met een rits bij het hoofdvak die je helemaal open kunt ritsen. Je kleding kreukt dan minder en je hoeft niet de hele rugzak leeg te halen om bij dat ene shirtje te komen. Ik ben zelf erg tevreden met mijn backpack (Deuter Trasit 65), maar het belangrijkste is dat je kijkt welke rugzak lekker zit. Ga dus naar een buitensportzaak en pas een aantal rugzakken. Vaak hebben ze rugzakken met vulling er in, zodat je ook echt kunt testen hoe een rugzak zit als er belading in zit.
Succes!
Ik heb een backpack van 55L, maar kan die wel nog uitbreiden naar 65. Dit is zeker voldoende voor enkele weken als je niet overdrijft met kleren.
Wat ik heel handig vond, en hierboven ook al door iemand werd aangegeven, is de rits die over de hele lengte van de backpack loopt. Zo moet je niet alles uit je backpack halen als je iets nodig hebt die onderin zit.
Ook zou ik aanraden een backpack met raincover te nemen en een flightbag te kopen. Deze is handig voor tijdens het reizen met het openbaar vervoer. Gewoon 1 slot en je hele backpack is ‘veilig’.
Ik ben naar AS Adventure gegaan voor de mijne, en het is er één speciaal voor vrouwen. In de winkel hebben ze mij heel goed geholpen, en ondertussen ook al de bandjes op de juiste lengte en zo ingesteld. Heel handig!
Zelf ben ik ook niet zo groot (1.62) en mij werd aangeraden niet veel meer mee te nemen dan 60L. Anders overtil je jezelf. Ik heb een backpack van 55L die ik eventueel uit kan breiden met 10L. Ook ik had een dikke trui bij me, een paar schoenen teveel en redelijk wat shirtjes.
Dus ik raad je aan niet veel meer dan 60L te nemen en inderdaad een backpack die je open kan ritsen. Ik kan mijn backpack niet helemaal open ritsen maar het is al fijn dat je niet de hele tijd je hele backpack om hoeft te kiepen.
Ik ben het eens met de mensen die zeggen dat 55 liter echt genoeg is, zeker voor Thailand. Eventueel een tas van 55 liter die nog uit te puilen is tot 65 liter of die extra vakken heeft die je eraf kunt halen. Neem die dan leeg mee, en eventueel kun je die gebruiken voor souvenirs op de terugweg.
En je zegt dat je als meisje meer kleding mee zult nemen… mijn advies: doe dat juist niet, want er is ontzettend veel leuks te koop daar!! en het kost geen drol. Je zult echt willen shoppen daar!
Dus neem alleen het hoognodige mee, maar hou lege ruimte over in je backpack voor je nieuwe shirtjes en rokjes enzo.
Wanneer het koud is, draag dan meerdere (dunne) laagjes over elkaar heen. Neem geen dikke trui of dikke jas mee, dat neemt alleen maar onnodige ruimte en gewicht in je tas in. Een dun regenjasje kan goed uitkomen als het regent, en is ook winddicht dus met wat laagjes kleding eronder is dat ook goed tegen kou.
Een muts kan ook enorm helpen als je het koud hebt, maar voor Thailand is dat echt overdreven.
Zorg vooral dat de tas goed past bij jouw lijf en dat 'ie comfortabel zit. Dus altijd passen in de winkel, en op jouw rug laten afstellen door kundig personeel. Vooral als je er vaker mee wilt gaan reizen, is een investering in een goeie tas de moeite waard. Zelf ben ik nog steeds blij met mijn Nomad, en ik heb ook goede ervaring met spullen van Wildebeast. Beide merken zijn niet zo duur maar wel heel goed.