Hoe groot moet de inhoud van mijn Backpack zijn?

Hoi!

Ik ga in de zomer 4 weken een rondreis maken door Thailand, Laos en cambodja (ik reis in een soort rondje) :vak02:, nu vroeg ik mij af hoeveel liter ik eigenlijk nodig heb?

Ik dacht zelf aan 60. Ik slaap in Jeugdhotels, hoef niet stapels kleding mee te nemen…

Bedankt!

60 is genoeg, maar stel je voor dat je ooit ergens anders heen gaat waar je wel meer of dikke kleding mee wilt nemen. dan zal ik toch voor iets meer kiezen.
Een nieuwe backpack kopen omdat ie volgend jaar te klein is…

Dat is inderdaad een goed punt… Misschies is een backpack handig die een volume heeft van 60 liter, maar ook nog kan worden vergroot door een extra rits of iets dergelijks? (de + 10 opties ed?)

Dat kan idd.
Maar persoonlijk blijf ik bij het punt, dat ik liever een beetje ruimte over heb, dan constant een (over)volle tas.
ikzelf heb 70 liter en dat is zelfs voor een wereldreis nog groot genoeg, maar heb wel 2 keer dingen naar huis gestuurd in 7 maanden.

Ik heb een rugzak van vanb 60 liter die groter gemaakt kan worden naar 70 liter. Dit is echt een prima rugzak. Meestal ga ik met minder dan 60 heen en met 70 terug. Persoonlijk vindt ik dat men bij Perry sport OK rugzakken heeft voor een goede prijs. Als de kleur niet heel belangrijk voor je is kan je zeker goed slagen voor een prima prijs.

Ik pas altijd mijn hoeveelheid bagage aan op mijn tas :wink:

Mijn backpack is 55 liter, dit was groot genoeg voor mijn reis van 9 maanden door Azie. En aangezien ik over land (met de TME/trein) terug naar Nederland ben gereisd, had ik zeker ook volop warme en dikke kleding bij me, als verschillende fleece truien, een winterjas en zelfs een slaapzak. Het was een beetje proppen, maar verder geen probleem!

Ik heb ook een grotere tas, zo’n 90 liter campbag van the North Face, maar die gebruik ik alleen voor duikvakanties. Veel te lastig om zo’n groot ding van hot naar her te slepen!!!

Zelf heb ik zo’n backpack van 60l, die met een extra aanritsrugzakje kan vergroot worden tot 70l. Zo’n aanritsrugzakje is echt handig voor dagtrips.

Mensen misschien ook handig om je lengte te vermelden…Ik ben nl 178 met een normaal postuur en heb er een van 65 l…voor mij moet ie niet groter zijn…Een vriendin van mij met wie ik heb samengereisd had 70 l was alleen wel 165 en die viel zowat om.

Gewoon ff naar de bever dit kunnen goed advies geven. Uiteindelijk pas je je spullen toch wel aan…