We zijn momenteel nog erg aan rondneuzen voor goede backpack tassen. We denken zelf aan tassen rond de 55 liter…
Het is voor ons de eerste keer dus we hebben hier eigenlijk niet veel verstand van.
vandaar de vraag,
wat voor tas zouden jullie meenemen voor een 4 weekse backpackreis naar thailand?
Hoeveel liter ?
Ben wel het type wat graag veel meeneemt…
maar zal natuurlijk mn best moeten doen zo veel mogelijk toch thuis te laten.
Ik weet natuurlijk dat veel spullen ook in thailand te koop zullen zijn.
En zijn er mensen die ervaring hebben met het schouder-holstertasje? Heb gehoord dat dit superhandig schijnt te zijn voor het onbergen en onzichtbaar houden van je geld.
Groetjes!
Nou dat lijkt mij voor de meeste mensen meer dan voldoende, werkelijk alles is te koop in Thailand dus niet teveel meenemen. Maar voor vrouwen is vaak een tas van 80 liter niet genoeg - uit eigen ervaring - hahaha. Nee hoor, een tas van 55/60 liter is ruim voldoende om een rondreis te maken. Met zo’n schouderholstertasje heb ik geen ervaring. Ga wel even langs een goede outdoor zaak om een goede keuze van een tas te maken. Al koop je hem misschien tweedehands dan weet je wel wat lekker zit bij jou en wat je prettig vind… Veel voorbereidingsplezier.
De meeste backpacks hebben aan de bovenkant zo’n extra ruimte-uitschuif-systeem. Dus je kan hem dan voor 55/60liter vol doen en eventueel nog uitschuiven tot 80 liter. Dat is erg aan te raden (vooral als je aan het einde nog souveniers koopt!)
Ik heb er zelf een van 65 liter maar ben voor langere tijd op reis geweest. Mijn man heeft er een van 75 liter. Ik denk dat 55 a 65 liter genoeg is voor een vrouw.