Hoeveel liter dames backpack?

Hallo,

Ik ga in de zomer 1,5 maand naar Sri Lanka waarvan ik de helft vrijwilligerswerk ga doen en de andere helft ga backpacken door het land.
Ik ben op zoek naar een backpack, maar ik heb geen idee hoeveel liter deze backpack ongeveer moet zijn. Ik hoor van de meeste dat tussen de 50 en de 60 liter fijn is, maar dat rond de 50 wel aan de krappe kant is. Ik kan goedkoop een backpack van 52 liter kopen van het merk The North Face (iemand hier ervaringen mee?). Ik vroeg me af of deze backpack goed zal zijn of dat ik beter kan kijken naar een iets groter volume aangezien ik er nog meerdere (misschien langere) reizen mee wil gaan maken. (Ik ben ongeveer 1,68; mocht dat nog iets kunnen uitmaken)
Advies en tips zijn heel erg welkom!

Groetjes,

Sanne

Ik ben ook 1.68 en heb een 65 liter rugzak. Ik heb nog 2 zijtasjes die 10 liter toevoegen, maar heb die eigenlijk nog nooit gebruikt: mijn 65 liter is ruim voldoende.

Staar je niet blind op de inhoud van een rugzak, belangrijk is ook hoe hij op je rug zit en dat is voor iedereen weer anders. Ga naar de winkel en probeer verschillende rugzakken uit: hoe zit hij op je heupen? Hoe hangt hij op je rug? Heb je voldoende steun? Vergeet niet dat er straks een 15 kilo aan gewicht in zit, dan moet hij wel goed passen als je er ook nog stukken mee gaat lopen.

Een tas is persoonlijk.
Het hangt er vanaf of je veel spullen wilt meenemen. Naar een warm land zoals Sri lanka vind ik een tas van 40 liter genoeg. Kleding kun je laten wassen. Ga je naar koude landen, dus dikke truien dan vind ik 50 liter voldoende.
Ik heb een 65 liter tas gehad, maar ik vond hem onhandig. Hij was te groot, paste niet in bagagerekken, en je moet in sommige landen extra betalen in bijvoorbeeld bussen voor grote bagage. Overigens zat deze tas maar voor de helft gevuld.
Ik wil ook echt niet meer dan 10kg bagage bij me hebben. Veel te zwaar!

Wat ik belanrijk vind is dat hij sluit met ritsen en niet met een trekkoord. Zo kun je de tas makkelijk op slot doen.