ik heb bij deze een vraagje aan de ervaren reiziger, of in ieder geval aan iemand die wel eens is wezen rondtrekken met een flinke rugzak. Ik ben een meisje van 18, 51 kilo, en ik heb net een rugzak aangeschaft met een inhoud van 50 liter. ik kon er ook één van 65 kopen, maar de vent in de winkel vond die wel wat groot voor mij. is 50 liter niet een beetje weinig, of moet ik gewoon echt niet aan een 65 gaan denken, omdat dat net wat te heavy voor mij is? ik hoop dat iemand me advies kan geven. alvast bedankt!
Lotte
Wat voor rugzak “goed” voor je is is afhankelijk van waar je zelf tevreden mee bent. Voor iedereen een andere rugzak. Als de rugzak fijn zit en je spulletjes passen er allemaal in dan is het eigenlijk al een goede rugzak. Sommige mensen willen een grotere rugzak andere een kleinere het is dus eigenlijk maar net wat je zelf fijn vind.
Met 50 liter kun je misschien wel wat minder meenemen maar dat kan ook juist in je voordeel werken. Kun je hem nog omruilen???
Hoi lotte
ik heb door canada gebanjerd met 25 kilo en een nieuwe rugzak, een rugzak kan je ook extra beladen bovenop en onderaan (let op comfort gaat achteruit.)
Alks je gaat backpacken is het zaak zo min mogelijk mee tenemen, (anders kan je net zo goed een koffer pakken)
50 liter lijkt me nie tte veel voor jou persoon, he thangt van diverse factoren af, maar een ervan is lengte. je wilt geen rugzak die te ver boven je hoofd uitsteekt. het midelpunt van je backpak en jij moet boven je knieen /voeten liggen. hoe meer je er bovenop pakt, hoe meer je voorover moet lopen om in evenwicht te zijn. Dit is niet prettig als je als een oud vrouwtje loopt, enm de grond is nie thet meest interessant om te zien.
Daarom mag de rugazak niet te hoog zij nen kom je bij een kleiener backpack uit.
het gaat dus niet alleen om gewicht/leeftijd (alsof dat laatste wat uitmaakt)
maar vooral je lengte. als je licht bent maar gespierd, kan je toch meer dragen. Hou in gedachten dat het niet voor een dag is! elke dag 25-30 kilo op je rug (evt berg op en af) is erg inspannend, zeker voor je voete en knieen.
Ik hoop dat dit wat verduidelijking geeft.
Loop anders eens bij wat zaken binnen om hun uitleg /mening te vragen.
vragen staat vrij en ga niet op de eerste de beste a f zeker als je nie tde antwoorden krijgt die je wil hebben.
Lijkt me prima die 50ltr, zorg dat je een opvouwbaar rugzakje meeneemt wat je extra kan gebruiken mocht je veel spullen kopen onderweg. Je wilt niet te veel meesjouwen,
65 liter is redelijk veel als je hem volpakt en zwaar! zoiezo mag je officieel maar 20 kilo meenemen in het vliegtuig. En zo veel heb je niet nodig om te starten alles kan je kopen in oz. Wassen kan overal dus neem mee wat je nodig denkt te hebben voor 5-7 dagen…Thats enough.
Raakt je 50ltr vol gooi wat op de post naar huis! Moet er niet aan denken om de helft van mn lichaamsgewicht nog eens extra op mn schouders te hebben!