Neem je je backpack mee tijdens tours?

Beste lezers,
Half oktober ga ik met mijn vriendin 3 weken op vakantie naar Thailand. We gaan onder andere naar Chiang Mai en naar het National Park Kao Sok en vanuit daar verder naar de eilandjes in het zuiden (o.a. Ko Phi Phi en Ko Lanta).
Wij vragen ons af of je tijdens de tours je backpack continu bij je hebt? Of kun je dit ergens achter laten? Het lijkt me niet handig om tijdens het raften/olifantenrit enz. je backpack bij je te hebben. Wie heeft er tips??
Alle tips, aan te bevelen bezienswaardigheden enz. zijn natuurlijk welkom!!
Ik hoor het graag!! Alvast bedankt!

wanneer je trips boekt, kun je altijd je backpack achterlaten bij het desbetreffende kantoortje… ook kun je je backpack natuurlijk in je guesthouse achterlaten (alleen als je daar de n88 erop ook slaapt)

Bij dagtripjes lieten wij onze backpack meestal 8er in het guesthouse… mochten we daar weggaan of een meerdaagse trip doen… dan lieten we de backpack meestal achter in het kantoortje waar we onze trip geboekt hadden…

nooit problemen mee gehad… we hadden ze wel altijd op slot.

Tip: koop zo’n zak voor om de backpack welke je op slot kan doen!

Hallo JantinaJohannes,

Ik heb nog nooit gehoord van zo’n zak, maar het lijkt me erg handig. Waar kan je die krijgen?

Groet,

Annemarie.

Waarschijnlijk kun je die wel bij de grotere ‘kampeerwinkels’ halen.
Wij hebben um bij De Vrijbuiter vandaan, maar je moet er maar net op een redelijke afstand vandaan wonen…

voor meer vragen mag je altijd ff pb’en

Ja ik ben in Augustus geweest, onder andere ook naar Chiang Mai en Khao Sok. Ik had voor de vakantie bij Bever zwerfsport een ‘flightbag’ en ‘cijferslotje’ gekocht. Sowieso makkelijk voor in het vliegtuig, maar ook voor daar. In Khao Sok deden we een 4 daagse tour dat bestond uit 2 delen. Gelijk bij het eerste deel moesten we onze backpack achterlaten en alleen spullen meenemen om 2 dagen en nachten door te komen, dus klein rugzakje is aanbevolen. De backpacks werden ergens opgeslagen en kregen we bij het 2e deel terug. (toch makkelijk om op slot te doen voor de zekerheid) De reden dat ze bij het eerste deel niet mee konden was omdat we met een bootje naar een resort gingen in de middle of nowhere, en die dingen zijn te groot en te zwaar voor op de boot.
En als laatste: Khao Sok is zeker de moeite waard… erg mooi gebied. Chiang Mai uiteraard ook.

Bedankt voor alle reacties.

We vliegen dinsdag…

Zelf heb ik hele slechte ervaringen met cijferslotjes!

Het lijkt heel handig om niet steeds naar het sleuteltje te hoeven zoeken, maar om de een of andere reden gingen mijn slotjes naar verloop van tijd (sneller dan me lief was) kapot. En daar sta je dan met een tas die niet open gaat :frowning:

Veel plezier! Hou je nog een reislog bij op www.wereldwijzer.nl/blogs ?