Dagtrip: waar laat je je backpack?

Hoi!

Ik heb nog nooit gebackpacked dus niet lachen hoor, maar als je op een dagtrip o.i.d. gaat, waar laat je dan alles, ik kan me voorstellen dat je moet uitkijken waar je je spullen laat, maar om nu de hele dag met je backpack te lopen sjouwen… neem je dan gewoon een kleinere rugzak mee, en regel je altijd eerst een hotel waar je dan je backpack laat? Lijkt me lastig omdat je dan niet kan besluiten toch ergens anders te overnachten tijdens je dagtrip, als het er erg mooi is ofzo moet je dus terug omdat je backpack ergens anders is.
Of is dit iets waar ik me helemaal niet druk om moet maken?

Ben benieuwd :wink:

Groetjes Sabine

hey sabine!
ik heb ook nog nooit gepackbacked maar ik ben nu een aantal dagen in bangkok
en ik heb een travelback gekocht met een cijferslotje erbij.
(ook handig voor als het regent.)
deze travelback gebruik ik dan ook om de boel af te sluiten en dit laat ik dan in m’n kamer…
ik hoop dat je wat aan deze tip hebt!
succes!
gr jikke

Hoi,

Ik regel meestal eerst een slaapplaats met mijn backpack op mijn rug. De eerste indruk zegt al veel over de hostel dus… en wil je de volgende dag toch nog veranderen, neem je je backpack weer mee. Ver zal je niet moeten lopen want je vind de ene hostel na de andere in Thailand.
In vele trein en of busstations zijn er bagage depots waar je tegen wat kleingeld je tas kan achterlaten. Leek mij allemaal best veilig hoor. En als je een slotje hebt om je tas kan er bijna niks misgaan.
Het is idd gekkenwerk omdie tas eenganse dag mee te zeulen.

Succes ermee!

grt

Ga een shoppingcenter of grootwarenhuis binnen, daar kan je aan de balie je backpack afgeven, je krijgt dan een bonnetje, achteraf keer je terug, je doet vlug enkele aankopen of niet en je haalt je backpack terug op !

Hallo,

Wij moesten 1 keer in Bangkok met de nachttrein en hadden de hele dag om nog in de stad te besteden. Wat wij toen hebben gedaan is naar het station gegaan en daar bij een loket onze backpack achter gelaten waar ze er op letten. Na 1 dag onze backpacks weer opgepikt en de trein genomen.

gr van Moira

Mijn backpack laat ik altijd in het hotel, indien mogelijk ( zeker in BKK altijd doen ) laat ik de kostbaarheden in een afgesloten ruimte. (Locker of iets dergelijks) Bij de kampeerwinkel zijn cijferslotjes te koop met een stukje draad eraan, daar kun je evt. een kast op je kamer of locker mee afsluiten. Ik heb er ook een paar zonder draad daar kun je je backpack onderweg enigszins mee beveiligen.

Snap de vraag ook niet zo goed, want het enige dat je echt nodig hebt, is WATER. Soms neem ik ook mijn foto-videotoestel mee in een plastic tas, that’s all.

Dank jullie wel voor alle reacties! Ik heb ook een flightbag die ik af kan sluiten met een slotje, dus zo kan ik hem wel achterlaten bij hostel o.i.d. En inderdaad even rondkijken en op je gevoel afgaan. Kluisje huren is natuurlijk ook een goed idee, maar weet niet of mijn backpack daar wel in past…

Groetjes Sabine

Hallo,

Kluisjes zijn meestal voor je waardevolle spullen en die zijn dus heel erg klein.

gr van Moira

Hi Sabine,
We zijn net terug van Thailand en doen het altijd zo. Als we 'n dagtrip willen maken laten we de backpack gewoon in de kamer,(met de belangrijkste spullen eruit en die doe je in 'n kluisje of neem je mee…)en neem 'n kleinere rugzak mee.Maar we doen ook weleens dat we zelfs 'n paar dagen bijv. vanaf Bangkok ergens heen willen (wat niet al te ver van ligt v. Bangkok bijv. Pattaya ofzo) dan regelen we altijd eerst 'n guesthouse,kamer/hotel. Uit de grote backpack halen we de spulletjes die je denkt voor die dagtrip of paar dagen nodig te hebben en neem je mee in de wat kleinere rugzak.
De grote sluit je op in de storage v.h.hotel, kamer. Opslagruimte kost er geen drol, 10 baht ofzo per dag. Je moet meestal toch wel terug naar Bangkok voor als je terug vliegt naar huis. Als we verder willen reizen en voor wat langer dan nemen we de grote weer mee en gaan reizen. Ook hadden we de storage ook gebruikt voor de al gekochte souveniers, hoef je die niet de hele reis met je mee te slepen als ze groot zijn. Tip! Het is allemaal zo makkelijk daar!
Succes, groetjes Nancy

In ieder hotel kun je je bagage achter een gesloten deur laten zetten…geen probleem…
ik zou dus gewoon een klein rugzakje meenemen voor de tripjes die je gaat maken

jeroen