Stomme vraag?

Misschien een hele stomme vraag, maar als nitwit backpacker vraag ik me af of je heel de dag met de rugtas op je rug loopt of dat je in de ochtend meteen op zoek gaat naar een guesthouse en daar je tas achter laat? Kan dat dan ook veilig? Of moet je je waardevolle spullen meenemen in een dagrugtas?

Yep, dagrugtasje of schoudertas voor je camera ed, je pas en geld en pin/creditcard op je lichaam dragen is het veiligst.
Backpack draag je vooral wanneer je loopt vanuit hotel/busferry ed en laat je lekker achter wanneer je je dingen gaat doen!

Hallo,

Inderdaad als je op reis gaat heb je hem bij je en als je ergens in een plaats bent backpack dumpen bij het geusthous waar je verblijft. Als je vroeg aankomt kun je vaak al je spullen daar achter laten. Zorg dus inderdaad voor een dagrugzak met je waardevolle spullen.

Liet m’n netbook wel altijd achter bij guesthouse, pension, hostel, hotel oid als ik er overdag en 's avonds op uit ging. Nu heb ik het over m’n reis vorige maand door Singapore, Maleisie, Thailand, Laos en Vietnam. Mijn stelregel: paspoort, passen en geld altijd (dus ook op doorreis) op het lichaam. Laptop heb ik nog steeds en de rest van m’n equipment ook. Kan dus blijkbaar veilig in die landen…

domme vragen zijn er niet-wel onwetende. en soms heel, heel vaak steeds dezelfde herhaalde. daaraan lijft elk forum-de nogniet komer vraagt altijd hetzelfde-antw. komt meest van mensen die het al 1000 keren heeft gezien/daan.
Als boven: vermijd veel met dat ding te slepen. Het is ook echt totaal nergens voor nodig-als je ergens 1 dag tussenstop maakt-zijn er altijd bagagedepots. als je pas savonds vertrekt kan je echt, heus waar, in elk guesthse/hotel je bagage safe achterlaten en weer ophalen-dat kan trouwens ook in vrijwel elk NL hotel en elk ho(s)tel op deze wereld.
je echt kostbare spullen die je niet mag verliezen doe je niet in een aparte bekpek vanwege diefstal gevaar-daarvoor zijn die rug/buik/onder broek etc kleine zakjes. Kijk eens in een goed gesorteerde reiswinkel rond. of lees een goedealgemene reisgids over dit soort dingen=bvb First Time Asia.

Ik zal mijn leven beteren en eerst beter zoeken :chin:

Ook nog een tip:altijd zien dat je een copy van je passport maakt(moest je,je reispas verliezen)je kunt het nooit weten van tervoren.g.s

Kopie van je passport/ ticket/ verzekering uploaden naar je webmail account, kan je overal ter wereld een printje van maken!

Ik ben gelukkig niet helemaal wereldvreemd en heb dan ook al jaren een kopie van paspoort en rijbewijs in mijn email zitten :slight_smile:

Bedankt in ieder geval!