Hallo mensen, ik ga in nov beginnen met een 3 maanden durende rondreis door thailand, laos en cambodja.
Ik heb een aantal vraagjes, misschien dat iemand mij kan helpen.
ik heb een legergroene rugzak van mijn diensttijd over gehouden,en neem die mee gepaard met mijn korte kapsel, zou dit op enige manier problemen kunnen opleveren?
hoe is het gesteld met de veiligheid in de landen? neem je je waardevolle spullen overal en altijd mee of laat je ze soms achter in je hostel?
weet iemand een klooster waar je evt kunt vertoefen voor een tijdje?
en wat komt daarbij kijken?
wat zijn volgens jullie absolute aanraders om te bekijken/beleven?
wat doe je vooral wel en wat doe je vooral niet?
wat moet je niet vergeten mee te nemen?
alvast bedankt voor jullie antwoorden, ik zal deze vragen per land stellen in het juiste forum
Ik ben in Thailand geweest en kan niet op al je vragen antwoord geven maar hierbij een aantal;
De veiligheid in Thailand was m.i. heel hoog. Jij bent hun inkomsten dus ze zullen niet snel wat van je pakken. Mocht je wat achter willen laten voor ze (kleren bijvoorbeeld) zet dit dan op een briefje erbij.
Hieronder een aantal aanraders in Thailand;
Floating Market
Bridge over River Kwai
Nakhon Pathom
Wat Chaiwatthanaram
Say Njam park (grootste en oudste vijgenboom)
Ik ben met djoser geweest. Misschien een tip om even op hun site te kijken, want ik kan door blijven gaan
In tempels met een boeddha erin is het zeer onbeleefd om de onderkant van je voet naar Boeddha toe te richten. Dit dus ook echt niet doen.
Zeker niet vergeten muggenspul mee te nemen en een goede klamboe!
Waardevolle spullen zou ik altijd met je meenemen of achterlaten in een goed kluisje. Thailand is een veilig land om te bereizen, maar ook in Thailand wordt gestolen.
Wat Noukje zegt over boeddha-beelden is correct. Wijs nooit met je voet richting een boeddha.
Stap ook nooit over mensen heen die op de grond zitten/liggen. De voeten zijn het laagste deel van het lichaam en worden als onrein gezien.
Wijs sowieso nooit iets met je voeten aan.
Raak een Thai ook nooit op z’n hoofd aan (tenzij het hele jonge kinderen zijn). Daar waar de voeten het laagste en dus meest onreine deel van het lichaam zijn, is het hoofd het hoogste en heiligste deel van het lichaam.
Mocht je door welke reden dan ook boos zijn op een Thai, begin nooit te schreeuwen, dit is gezichtsverlies. Blijf dus te allen tijde rustig.
Muggenspul kan je ook ter plaatse kopen, is goedkoper dan in Nederland.
Denk dat als je dit forum eens doorloopt, dat je al heel veel andere bruikbare tips kunt vinden.