Bagage-tips?

Hoi,

Ik ga in november 3 weken naar Thailand en begin nu toch wel beetje te stressen over wat ik allemaal mee moet nemen… :confused: Iemand inpaktips? Wat wel meenemen en vooral niet?

Ook qua kleding, wel geen korte broek in tempel? En heb je echte bergschoenen nodig? Heb zelf Palladiums en gaan op 2 daagse trekking maar verder geen echte hikes.
Reizen vanuit Bangkok eerst naar het Noorden(Chang-Mai) en eindigen in het zuiden(Koh-Samui). Heb je dikke trui nodig voor het Noorden 's avonds?

Hoop dat jullie wat goede tips hebben!

Groetjes, Cindy

In Thailand mag je niet met ontblote lichaamsdelen de tempels in. Koop ter plaatse een Sarong of neem een doek van thuis mee die je bij bezoek aan een tempel om je middel kan slaan zodat je benen worden afgedekt.
Met name wanneer je start met backpacken in Thailand, zou je in theorie ook zonder kleding in je rugzak kunnen vertrekken. In Bangkok koop je op/rond Khao San Road vrijwel alles wat je nodig hebt.
Shirts met lange mouwen zijn handig om 's avonds je te beschermen tegen de muggen.
Als je in de bergen gaat wandelen kan je misschien een paar stevige wandelschoenen meenemen.
Indien je gaat overnachten in een goedkoop guesthouse,vergeet dan niet een wereldstekker (adapter) mee te brengen om eventueel je mobieltje of andere electonisch aparatuur op te laden.
In Chiangmai kan het dikwijls s’morgens bij aankomst(rond 5:30am met de bus vanuit Bangkok) wel frisjes zijn,een pulletje extra meenemen kan geen kwaad Cindy!

hallo cindy ,ik ben misschien wat laat met een reactie
wij nemen vanuit nederland kleding mee die we enkele malen daar uit laten wassen (kost heel weinig) en laten ze daar dan achter
zo ook met schoenen die je alleen nodig hebt in de bergen , neem oude mee of koop er in een dumphal , en laat ze achter als je ze niet meer nodig hebt , hoef je ze niet heel je vakantie mee te sleuren