Wat neem ik mee???

Beste allemaal,

wie kan mij vertellen wat ik zeker mee moet nemen.
Ik ga voor een georganiseerde 22 daagse reis naar thailand en mag maar 20 kg bagage meenemen?

wat laat ik thuis en wat neem ik mee
ik hoor het graag

MEE:
1( lichte zomerkleding
2( lange broek voor in bv de tempels
3( T-shirt met lange mouwen voor in bv de tempels
4( zwemkleding
5( Toiletspullen
6( paspoort
7( goed humeur en interesse in het mooie land :smiley:

Thuis:

1(Slecht weer
2( slechte humeur en desinteresse :chin:

Vaak neem je veel te veel mee 20 kg is meer als genoeg vaak zit ik zo rond de 15kg.

en als je wat vergeten bent wat kleding betreft het is in thailand allemaal te krijgen voor weinig.

je kleding kun je ook laten wassen voor 25 a 30 baht per kg volgende dag klaar en als je het een uurtje of 5 later terug wilt dan betaal je 50 baht per kg

Zonnebrand en muggencreme lijken me ook onmisbaar, als je bang bent dat je over je kilo’s gaat, kun je ze evenals bijv. tandpasta of shampoo ook makkelijk en goedkoop daar kopen. 7-Elevens zijn overal.

Te weinig kleding meenemen is , zoals Baco ook zegt, juist een goede investering: Een T-shirt of een korte broek kost 100-150 baht, laat je dus niet afzetten in de toeristengebieden voor 400 of soms 600.

Laat je luidruchtigheid thuis, daar zijn Thai niet gek op, al zullen ze dat niet snel laten merken. Dit geldt ook voor het beruchte “korte lontje”, je ergernis over dingen laten blijken helpt je in dit land ECHT niet vooruit.

Hans.

inderdaad zijn zonnebrand en muggecreme onmisbaar maar de muggecreme in thailand heeft een hoger deet gehalte en werkt dus beter en ditvoor minder bathjes
verder luchtige zomer kleding, welke je in of naast elk hotel kunt laten wassen:was: 's avonds afgeven en dan heb je het 's morgens weer terug dus dit kan elke dag als je de volgende dag niet vroeg op pad hoeft
verder je toilet spullen, en niet vergeten je papieren

ik ga elk jaar 1 of 2 keer naar thailand voor een week of drie en kom nooit verder dan 13 tot 15 kilo dus moet wel goed komen lijkt mij

o ja ik neem ook altijd een grote bad-handdoek mee

verder vooral zorgen dat je ruimte in je koffer over houd zodat er veel souveniers in kunnen, ik neem altijd oude onderbroeken en t-shirts mee die draag ik dan 1 of 2 keer en gooi ze weg koop ik daar nieuwe of hou ik extra ruimte over in mijn koffer ook de handdoek die ik mee neem is een wegwerp exemplaar:cheer:

Gewoonlijk neem ik maar 13kg bagage mee naar Thailand,oa:ondergoed,t-shirts,bermuda broeken,sandalen,een grote handoek,I-pad,mp player,gsm en wat medicatie(aspro,laktiol voor de darmen,wat schaartjes,plakkers voor ontstoken hielen)

neem mee kleren voor max 1 week zowel man als vrouw, daarna gewoon laten stomen voor een kleine 2a3 euro.