Wat meenemen naar Thailand?

…Tja, wat neem ik allemaal mee?

Wij hebben enkel ervaring met trekken in Europa waar je dus kookvuurtjes, slaapzakken, tent, etc meezeult, maar dat heb je in Thailand niet nodig. We vragen ons dus af wat je best allemaal meeneemt om 4 weken rond te reizen?
Is het mss zelfs beter om daar wat t-shirts te kopen dan ze mee te nemen ofzo?

Alvast bedankt voor de tips! Ik heb er alvast enoooorm veel zin in:tongue:.

Als je goede slippers bij je hebt dan kan je je zeker goed verplaatsen en verder heel veel goede zin mee nemen .

Nee idd, slaapzak etc. heb je allemaal niet nodig.

Wat ik ongeveer bij me had voor 3 weken:

• 1 linnen broek
  • 1 driekwart broek
  • 1 korte broek
  • 1 rok (soepel stofje)
  • 1 shirt met lange mouwen
  • paar hemdjes
  • 1 paar slippers
  • 1 bikini
  • 1 strandhanddoek
  • 1 kleine handdoek
  • ondergoed ofcourse
  • 2 paar sokken
    Dat was t qua kleding en andere benodigheden.

Verder toiletspullen, pleisters, DEET, paracetamol etc. etc.

Wat had ik aan op de heenweg?

• Nikes (ik dacht handig voor excursies want ik ben niet zo van de teva´s etc :wink: maar die heb ik maar 1x aangehad. Voor de rest gewoon op m´n Havaianas gelopen)
  • vest
  • joggingbroek

Als je nog meer vragen hebt, hoor ik t wel!

Je kunt je kleren daar trouwens heel goedkoop laten wassen. Dan kun je t aan t eind van de middag of de volgende dag weer ophalen. Zo hoef je dus ook niet veel mee te nemen.

En kleding is daar ook genoeg te koop hoor, mocht je wat te kort komen!

Shirtjes kan je daar op elke straathoek kopen en ik zou er dan ook niet teveel vanuit Nederland meenemen. De meeste shirtjes die je op straat kan kopen, zijn de bekende merken (zoals bijv. nike, armani, versace), uiteraard wel fake.
Als je een paar nep merkartikelen voor eigen gebruik mee terug naar Nederland neemt, wordt het wel gedoogd door de douane, maar stop uiteraard niet je hele koffer/tas vol, want dan ben je de pineut als ze je eruit pikken.
Maar er zijn ook nog genoeg leuke shirtjes van Thaise merken te kopen. Naast de vele stalletjes op straat zou je ook eens kunnen gaan kijken bij:

• MBK (Mahboonkrong): een grote shoppingmall met veel winkeltjes, bioscoop en foodcourts, erg leuk !!
  • Pratunam: een bekende markt waar je o.a. veel kleding kan krijgen
  • Chatuchak weekendmarkt: een geweldig grote markt, alleen open op zaterdag en zondag. Hier is echt van alles te koop, ook een aanrader !
  • En als je een erg dikke portemonnee hebt, zou je ook eens een kijkje kunnen nemen in het nog vrij nieuwe Siam Paragon. Wil je een Lamborghini of een origineel Versace-pak aanschaffen ? Dan kan je hem hier krijgen. Maar ook als je geen dikke portemonnee hebt, is het leuk om hier een tijdje rond te lopen.
    Maar goed, ik raak een beetje off-topic nu…(tsja, als ik eenmaal begin te praten over Thailand, ben ik maar moeilijk te stoppen…).

Ik zou ook kopietjes maken van de belangrijke documenten zoals paspoort en creditcard en deze gescheiden van de originele documenten bewaren.

Wordt het de eerste keer Azie ? Houd er dan rekening mee dat het soms allemaal niet zo gaat als in Nederland, wees geduldig, en word vooral niet boos op de Thai. Dit is voor hun een vorm van gezichtsverlies en je zal er niks mee opschieten !

Geniet van dit geweldige land en ik ben erg benieuwd naar je ervaringen bij terugkomst !!

ANTIMUGGENSPUL

Na ja, neem 1 flesje mee uit Nederland, werkt niet heel goed, maar wel ok. Maar zodra je een apotheek tegenkomt koop je gewoon het Thaise spul, schijnt veel beter te zijn! Laten we zeggenL ik heb dat niet gedaan en was, zeker in het noorden, een wandelende muggenbult

Heel belangrijk: als je naar Phuket gaat: iets lekkers voor mij (drop/hagelslag/stroopwafels oid.

Okee, vooral niet te veel dus :thumbsup:

Ja, op de heenvlucht, nog zoiets! Hier is het dan misschien aan het vriezen en als je aankomt, is het superwarm. Daar zal ik dus nog eens over moeten nadenken, hoe we dat doen :tongue:.

Voor de belangrijke spullen als vliegtickets etc gaan we een klein heuptasje kopen, want dat moet je toch altijd bij je hebben, lijkt me zo.

Voor de belangrijke spullen als vliegtickets etc gaan we een klein heuptasje kopen, want dat moet je toch altijd bij je hebben, lijkt me zo

Ik merk in Thailand veel minder van criminaliteit dan in Nederland, maar zo’n heuptasje is op bijvoorbeeld drukke markten, zeker toeristenmarkten, natuurlijk vragen om zakkenrollers.
Hou waardevolle spullen in een kluisje in het hotel, is veel veiliger dan meenemen.

En heuptasje vraagt om aandacht van mensen met kwadebedoelingen dus niet doen verder nog maals heel veel plezier in dit fijne land

Wat betreft de koude-overgang: tot aan de luchthaven zal je geen kou hebben (tenzij je te voet of per fiets gaat). En eens in de luchthaven, zal je ook geen kou meer hebben. 't Is dus enkel dat stukje van de wagen/trein naar de inkomhal. Doe dus gewoon je korte broek en sandalen aan. Dan heb je alvast het belangrijkste item mee wat je nodig hebt op reis; namelijk HUMOR !

HOi,

Ja koop echt het anti muggen spul daar werkt super goed, en spotgoedkoop voor 160 baht goed spul als roller of spray. Je kunt echt heel veel daar kopen markten en kraampjes in overvloed volgens mij kun je nog beter iets nieuws kopen dan het te laten wassen hahahha.

Groetjes en heel veel plezier
Yvette

Een zaklamp komt op sommige plaatsen erg goed van pas!

En hoe zit het met een klamboe? Handig of overbodig?

HOi, Wij zijn met 2 kinderen naar Thailand gegaan en gaan dit jaar weer. We zijn bij de river kwai geweest 3 dagen en daar zijn veel mugen maar een klamboe is overbodig. Door de airco komen er geen muggen binnen. En net als in Nederland niet het licht aan laten en de deur open dan komen er ook niet zo veel mugen binnen. De meeste muggen tref je toch bij de eetgelegenheden omdat dit allemaal buiten is met veel verlichting. Dus koop daar in de eerste de beste Apotheek van hun zijn merk de muggenspray of roller echt super goedkoop en werkt uitstekend.:wink:

Ik heb geen idee wat Hacaiana’s zijn maar was ook van plan mijn nikes aan te trekken omdat ik dacht dat dit makkelijk was voor excursies.
Als ik dit nu lees ga ik twijfelen. Want voor alleen de heen en terugweg ga ik ze niet mee tillen. Dan loop ik wel op mijn crocs.

Wat is jullie mening?

En over die klamboe, ook hier de vraag wel of niet nodig?
Wij gaan ook naar Khao Sok (jungle)

Hallo Thailandgangers,

Ik maak vaak mee (ook omdat ik zelden boven 500 B slaap) dat de gordijnen niet helemaal sluiten. Zodoende heb ik altijd vier wasknijpers bij me. Zijn ook handig als je je klamboe op wilt hangen. Verder neem ik altijd een tiental tie-raps mee. Zijn voor veel dingen handig, wegen niets, en op het eind maak je ze op door je backpack ermee af te sluiten.

Hans.

Ik ben afgelope jaar in Khao Sok geweest en had als één van de weinige samen met mijn vriend goede stevige schoenen mee/aan. Die koop je voor 60 euro bij de Perry sport en heb je echt onwijs veel plezier mee met trekkingen (ga je maar 1 x een paar dagen dan zou ik ze niet kopen en idd gewoon nikes aan doen). Het voordeel van dichte schoenen boven open schoenen (crosc/tefa’s/etc.) is dat er nogal wat bloedzuigers in de jungle zitten en deze heel gemakkelijk zo (door je sokken) op je voeten komen. Het is aan te raden om kniekousen mee te nemen… schoenen aan en dan over je broek heen, zodat ze niet in je schoenen/kleding kunnen komen. Daarnaast beschermen dichte schoenen je sowieso beter tegen de natuur/begroeieing/etc. en het is veel steviger, dus je hebt ook minder kans dat je valt/enkel verzwikt/etc. etc.

Een klamboe heb je niet nodig, want overal (zelfs in de dorpjes 5 uur lopen van de bewoonde wereld) hebben ze klamboe’s waar nodig! Waarom onnodig geld uitgeven en sjouwen als het niet nodig is!

Wel belangrijk is een goed werkende zaklamp (led-licht), want zaklampjes hebben ze wel in thailand, maar erg slechte kwaliteit. En het is natuurlijk erg handig dat je wat kan zien in het donker :wink:

Ook zou ik anti-muggenspul en zonnebrand meenemen. Dit heb je meteen bij aankomst nodig enals het op is kan je, zoals al eerder gezgd, gewoon bij de apotheek kopen. Maar ik denk niet dat het je eerste prioriteit is als je aankomt in Thailand.

Die wasknijpers zijn een handige tip! Heb ik zelf nog geen eens over nagedacht, ook handig als je even snel iets op wilt hangen om te laten drogen… Tie-raps ook handig! :slight_smile: Ga het op mijn lijstje erbij schrijven…

Ik heb ook nog 1 tip:
scan of fotografeer belangrijke gegevens… Zoals je paspoort, vliegtickets en maak een bestandje met belangrijke telefoonnummers en gegevens en mail dit naar jezelf. Een kopie ervan maken is ook sterk aan te raken, maar mocht nou ALLES gejat zijn dan heb je enkel een computer nodig om je van te voren gemaakte kopietjes in je eigen mailbox op te vragen en uit te printen… Het lijkt veel werk, maar je doet het 1 keer en je kan het altijd weer gebruiken!

1 like

bedankt voor alle tips! ik ga ook voor het eerste, aankomende maandag! Vandaar… Ga voor 4 weken.

dank!!