Jajaaa het is bijna zover!!! Maandag naar thailand:-)
Ik bem dus hard aan het inpakken en vroeg me af of mn waterschoenen mee moeten? En een longsleeve? (Voor in tempel)
Ik vind het zo moeilijk he wat ik mee moet nemen, vooral omdat ik er nog nooit geweest ben. We gaan naar bangkok, ko samui ko phangan krabi railay bay en phuket:-)
Selle, voor reizen naar Thailand, ben ik geneigd om te zeggen: neem vooral niet te veel mee. Indien je ergens tijdens je (rond-)reis tot de conclusie komt, dat je iets nodig hebt, wat je niet hebt meegenomen, dan is het praktisch altijd wel ter plekke te krijgen, vooropgesteld, dat je niet echt naar ‘witte plekken op de kaart’ reist.
M’n zoon van 10 en ik zijn de hele maand juli in Thailand geweest. We hebben rondgereisd. Bangkok, Kanchanaburi, Sangkhlaburi, Ayutthaya, Khao Yai, Koh Phangan, Prachuap Khiri khan, Cha-Am en weer terug naar BKK. Toen we van huis vertrokken hadden we 2 kleine rugzakjes bij ons. M’n zoon met 2 kg en ik met 3 kg. Daar zaten zelfs een LP, klein cameraatje en een oplader voor de smartphone bij in. Voor de rest alleen een moneybelt ;). We hebben aætjd onze Keen sandalen aan en daar kun je ook het water mee in. Wij vinden het erg fijn om light te reizen en volgend jaar zit het er in dat we met z’n tweeen in totaal maar 3 kg meenemen, mits we weer naar een warm land gaan.
Mijn advies is dus om zo weinig mogelijk mee te nemen.