ik ga volgende week voor 5 weken rondreizen door thailand,laos en cambodja.
Ik wil graag zo min mogelijk dingen meenemen, maar ik twijfel over 2 dingen of ik ze mee moet nemen.
Zo twijfel ik of ik mijn bergschoenen mee moet nemen. Het is behoorlijk wat gewicht en ik vraag me af hoe vaak je ze aan hebt. Wil daar voor in de plaats palladiums meenemen. Is dit handig of is het beter om toch bergschoenen mee te nemen?
Verder twijfel ik of ik een slaapzak mee moet nemen (heb nu namelijk zo grote en zware). Heb wel een lakenzak maar weet niet of er plekken in deze landen zijn waar het toch behoorlijk koud kan zijn.
hallo als je veel te voet wil doen zijn stevige schoenen wel op zijn plaats .ikzelf maak veel gebruik van het lokale vervoer en heb daarom bijna altijd slippers aan wel van die stevige .verder een hele fijne reis toegewenst
als je bij hotelletjes slaapt is een slaapzak echt niet nodig .
Ik heb afgelopen jaar door Thailand, Laos en Cambodja gereisd. Ik heb altijd op slippers gelopen, en had gewone gympen bij me als extra. Bergschoenen heb ik niet gemist. Als je langere tochten gaat lopen, kun je op goede sandalen of gympen goed vooruit komen. Bij een trekking in het noorden van Thailand hoefden we ook geen bergschoenen mee te doen. Het belangrijkste is dat je iets hebt waar je lekker op loopt.
Ik ga nu naar Zuid-Amerika, en daar verwacht ik wel de nodige trekkingen door de bergen te wandelen, waar bergschoenen nodig zijn. Dan neem ik ze dus wel mee. Voor Azië raad ik ze niet aan (maar dat kan persoonlijk zijn).
Een slaapzak heb ik ook nooit gemist in die landen. Over het algemeen is het tropisch warm, ook 's nachts koelt het niet veel af. In hogere gebieden kan het koeler zijn (bijv noorden van Laos, noorden van Thailand), maar lakens of dekens waren zo nodig altijd aanwezig. Ik vond een lakenzak voldoende.
Hoop dat je hier wat mee kan, en veel plezier in Azië!
bedankt jomgens, super bedankt! Het is een stuk duidelijker voor me!
Wel echt erg onwerkelijk dat ik as woensdag al vlieg.
Hadden juliie zelf ook een klamboe mee of hangen die daar ook?
Loes, ik ben vorig jaar in zuid amrika geweest, in peru, bolivia, chili en argentinie, als je nog moet weten, hoor ik t wel!
Groetjes Inge
Beste Inge, een klamboe meenemen zou ik niet doen. Zelf deze zomer door Thailand, Laos en Cambodje gereisd en had enkel antie- muskieten lotion mee. Zorg wel dat er deed in zit. Ik heb het trouwens niet vaak hoeven te gebruiken. De guesthouses zijn praktisch muskieten vrij.Heel veel plezier! Annelies
hee inge,
wat leuk om te lezen…
ik vlieg 25 dec naar Bangkok…(daarna wil ik ook naar cambodja,laos en vietnam) ik ga alleen en moet zeggen dat ik het best spannend vind… ik zou het liever samen met iemand doen denk ik. ga jij ook alleen en hoe kijk jij daar tegen aan?
groetjes jana