Schoenen voor in de jungle?

Hi allemaal,

Even een vraag: ik wil in mei/juni in Thailand, Laos en Cambodja gaan reizen. Ik wil in Noord Thailand en Noord Laos in de jungle gaan rondtrekken. Ik neem aan dat gesloten schoeisel het handigst is ivm slangen/planten etc. Wat raden jullie aan?

Groet en bedankt, Janneke

bergschoenen is altijd goed.

sjaak
www.wereldrondreis.eu

Bedankt voor je reactie. zijn bergschoenen niet veel te warm??

Volgens mij ga je in sportschoenen meer zweten dan in bergschoenen :unibrow: . Bovendien zijn (goede) bergschoenen waterdicht, ook handig wanneer je door een stroompje moet waden.

In buitensportzaken heb je speciale wandelsokken voor warme gebieden. Die zijn vrij prijzig, maar ik vond ze wel fijn…

Jenny

Ik heb vorige week een driedaagse jungle trekking gedaan in de buurt van Chang Mai. Heb gewoon mijn allstars aangehad. Bergschoenen waren toch iets te zwaar om 5 maanden mee te sjouwen. De gidsen liepen zelfs gewoon met hun teenslippers aan. Heb trouwens geen enkele slang gezien in de ’ jungle’ vond het ook niet echt een jungle. Het is nu het droge seizoen, vandaar. Heb eigenlijk geen enkel dier in de jungle gezien, het schijnt dat de mensen die allemaal hebben opgegeten, tenminste, dat vertelde onze gids. Ben nu zelf in Vietnam en ga vanavond richting Sapa waar ik ook een trekking ga doen, weer gewoon op mijn Allstars.

Cheers