Hallo doorgewinterde forum gangers, ik heb jullie weer even nodig.
Wij gaan van 25 juli tot 13 augustus naar Thailand cheer
We beginnen in Bangkok, dan Kanchanaburi, dan Chiang mai en eindig op Koh chang. We nemen bikini’,s jurken, broeken enz mee maar is het zo dat het in die periode in Chiang mai sávonds zo fris word dat we ook echt warme kleren moeten mee nemen? We zijn namelijk met zijn 4en en ik wil geen onnodige bagage mee sjouwen maar kou lijden lijkt me nou ook zo wat!
Echt koud zoals in NL word het nooit daar je kunt gewoon volstaan met een vestje en 1 lange broek. Dit is fijn voor de avond vanwege de muggen. Een paraplu kan handig zijn maar die kun je daar ook gewoon kopen. Trouwens de periode dat jullie gaan valt het regenen wel mee het kan af en toe flink te keer gaan maar ik heb veel in die periode gereist in Thailand en weinig last gehad van de regen.
De gemiddelde Thai bezit geen jas, noch warme kleren, omdat ze die nooit nodig hebben. Het “vriespunt” ligt volgens het Thaise gevoel op 16-18 graden…maar die temperaturen ken ik alleen van de verhalen. Zelf heb ik ook nog nooit een jas of een trui aangehad in twee jaren Thailand. Neem dus maar niet teveel bagage mee…:chin:
Ik ben nogal kouwelijk vandaar dat ik zei een vestje die heb ik namelijk bij me ik draag die vaak in de avond en als we op de brommer stappen in Thailand. Ik vind het dan altijd koud worden. Je ziet wel thaien met jassen op de brommer tenminste in Koh Tao wel omdat ze het zelf in de avond ook vaak koud hebben.
:chin:koud is het er niet echt maar als het overdag ruim 35 graden is en in de avond 25 voelt het wel fris een dan vestje lijkt me meer als voldoende en als er al regen valt is het meestal een felle bui even schuilen en dan maar weer verder en een paraplu wordt in Thailand meestal gebruikt tegen de zon.:zon02:
Niet te veel mee nemen in Thailand is alles ook gewoon te koop en betaalbaar ook.
Ik ben zelf eens op een goede morgend geariveerd in Chiangmai(februarie)het was rond de zessen,en toen was het rond de 17graden,ik kwam van Bkk,waar gewoonlijk de nachttemperaturen schommelen rond de 24 a25graden.
Dus een extra sweather meenemen kan nooit geen kwaad,vooral als je in de bergen vertoefd.
O super met voor allemaal een vest kom ik dus een heel eind.
Vindt alles super spannend. Wordt ook een beetje gek van mijn puber dochter van 16 die de dagen af zit te tellen na al 15 jaar naar Spanje te zijn geweest. Zij kan echt helemaal niet wachten.
wij komen 26 juli aan op bangkok en hebben dan een overnachting in het prince palace.
De volgende dag vertrekken we naar kanchanaburi en daar blijven we 3 dagen.We slapen dan 2 dagen in het oriental kwai en 1 in het jungle raft.
Dan reizen we terug naar Bangkok om daar de nachttrein te nemen naar Chiang mai en daar logeren we 6 dagen bij Liam’s suan dok mai.
6 augustus vliegen we terug naar Bangkok en de volgende dag reizen we door naar Koh chang en slapen we 4 dagen in de Buddha view
11 augustus zijn we weer in Bangkok en 13 augustus moeten we weer naar huis.
Dit is ons reis schema en wat we daar gaan doen zijn we nog aan het uitvogelen.
Heb wel ideen wat we wel en niet willen.
Wel bijv dat bamboo raften en olifanten zonder bakje bereiden maar niet naar die tijger temple bijvoorbeeld want daar lees je veel negatieve dingen over.
Ja en dan natuurlijk tempels en beelden en dat soort dingen wat we natuurlijk gezien moeten hebben.
We gaan alleen proberen daar steeds iemand te vinden die ons naar niet al te touristische plekjes wil brengen. Proberen he
Bedankt voor de tips. Wij reizen van 13 juli t/m 6 augustus door Thailand. Voor de kids en mijzelf hoeven we dus niet teveel mee te nemen, kan daar dus ter plekke nog aangeschaft worden. Maar mijn vrouw heeft “een maatje meer”. Is zulke kleding daar ook verkrijgbaar.
@ Mikmikmik; wanneer verblijven jullie op het floatel precies? Wij zijn er 31juli/1 augustus.
Wat bedoel je met een maatje meer? Moet ik dan denken aan 42,44 of meer? Heb zelf 42,44 (sstttt niet verder vertellen:ninja:) en kon daar prima slagen. Weliswaar was het met broeken iets lastiger…maar ben dan ook niet in de grote malls geweest om daar te shoppen. Zeg t verkeerd, ben er wel geweest maar heb er niet op gelet. Maar t zal vast, niet iedere Thai is een iniminie vrouwtje;) Zag trouwens wel veel van die “linnen” vlodderbroeken, one size fits all:D Maar das niet mijn smaak dus ook niet aangepast, maar ongetwijfeld dat die passen en dat je er zelf dan ook nog bij in kuntlol2
Hoi Mikmikmik, het wordt voor mij de 2e keer (eerste keer in 1994) en voor ons als gezin de 1e keer.
Komen op 14 juli in Bangkok aan. 2 dgn Bangkok, vervolgens in 3dgn Ayutthaya-Sukhothai-Lampang, 5 dgn homestay in Thoeng (bij Chiang Rai), 8 dgn Chiang Mai incl. 4dgn Mae Hong Son loop en een dagje als mahout vervolgens nachttrein naar Bangkok. 1 dag Bangkok en dan 2 dgn River Kwai en we sluiten af met 3 dgn Hua Hin.