Hallo,
Wij gaan een 21 dagen naar Thailand voor het eerst, welke kleding is daar gepast in de maanden januari/februari
Groetjes Tineke.
Mijn vrouw en ik vertrekken op 17 januari ook naar Thailand. Wij gaan voor de negende keer. Het is er iedere dag boven de 30 graden celsius. Dus vooral zomerkleding met korte broeken en t shirts. Ik zou er niet teveel meenemen, want je kunt ze daar spotgoedkoop aanschaffen. Ga je naar tempels, dan is het aan te raden dat schouders en knieen bedekt zijn. Een vrouw zou hiervoor een omslagdoek mee kunnen nemen en een man een afritsbroek. Voor de rest heel veel zomerkleding.
Mocht je nog tips willen hebben vraag dan maar, wellicht kunnen we jullie helpen met informatie.
Groeten en wellicht tot ziens in Thailand
groeten Cor en Wilna:wereld::zon02:>>>
Ja helemaal eens met Cor en Wilna. Er is daar veel leuke kleding te koop, spotgoedkoop. Dus neem heel weinig mee van jezelf en laat ruimte over in je tas/koffer.
Veel hotels hebben ‘laundry service’ of je hebt wasserijtjes in de straten, waar je het na een paar uur alweer schoon kunt ophalen, voor een paar euro.
Ook kun je jurkjes of pakken op maat laten maken. Vraag dan wel even na welke kledingmakers goed bekend staan want de kwaliteit schijnt nogal te verschillen.
En zwemkleding meenemen natuurlijk.
Een sarong is handig om te gebruiken als strandhanddoek als je geen dikke zware handdoek wilt meeslepen; of je koopt er ter plaatse een.
En voor het eventuele regenbuitje dat je tegenkomt, zou je een HEMA wegwerp-poncho mee kunnen nemen. Dat weegt toch maar een paar gram.
Een pet of zonnehoedje is ook wel fijn anders verbrand je met je bleke Nederlandse winterkleurtje. Maar kun je ook daar kopen.
Ik loop de meeste tijd op (goede) slippers maar misschien vinden jullie sandalen lekkerder.
Dat van de schouders /decolleté en knieën bedekken geldt voor tempels, maar ook voor bijvoorbeeld een bezoekje aan traditionele bergstammen, mochten jullie dat gaan doen.
Veel plezier.
Let erop dat wanneer je iets wilt laten maken, je dit het best kunt laten doen in de zakenwijk van Bangkok.
De kleermakers aan de stranden weten al dat ze je voorlopig niet terug gaan zien. Echter, de mensen in de zakenwijk zijn afhankelijk van zakenmensen, en hebben er dus minder belang bij om knoeiwerk af te leveren.
Sukhumvit straat rond soi 4-8, daar zitten er veel. Marco Tailors en Raja’s Fashions staan goed bekend. Nickermanns (onder The Landmark) staat goed bekend om het werk voor zakenvrouwen.
Mijn persoonlijke favoriet is Pinky Tailor, die vind je achter Mahatun Plaza, dat is richting Siam.
Hans.