Het weer thailand januari

Hallo!

Hoe is nu echt de weersomstandigheid in thailand in januari? Bangkok, pai, phuket, eilandjes i.h zuiden? Ik weet namelijk niet wat meenemen van kledij!! Help?? Heb wel snel kou…(in België)

Grtjs

Januari 2015 ben ik 10 dagen in BKK geweest en had daar voldoende aan een korte broek en een tshirt, het was flink heet.

Hi Charlotte,

Ik heb inderdaad geprobeerd je van de week een berichtje te sturen, maar dit ging niet omdat in je inbox te vol zat. Vandaar nu maar even via deze weg.

Ik ga 2 maanden reizen! Heb jij al een ticket geboekt en weet je al hoe je gaat reizen?

Groetjes,
Alyssia

Hey alyssia,

Ja ik kan geen prive berichtjes meer verzenden ik zou je op een of andere manier mijn email of nummer willen geven dan kunnen we whatsappen. Ik heb al geboekt ja! Ik kom 31dec 19:40 aan in Bangkok, heb jij al geboekt?

Ik start in Bangkok, heb al een vluchtje geboekt naar Chiang mai op 4jan en daarna wil ik naar Pai en het zuiden gaan. Wanneer zou jij gaan?

Grtjs

December/januari is het winter hier, uitstekend weer en heerlijke temperaturen :slight_smile:
Neem een sweater/vest mee voor in het noorden, mocht je een trekking gaan doen, dan kan het 's avonds in de hogere delen afkoelen.
Neem niet teveel kleding mee, alles is hier te koop.

Winter klinkt zo koud [emoji28]…
Is het ideaal weer om in januari te zwemmen in een zwembad in Bangkok,Chiang Mai en Pai? Want ik hou ervan om aan het zwembad te chillen en te zwemmen na een daguitstap… Maar is het dan wel warm genoeg? Anders heeft het geen zin dat ik uitkijk naar een hostel of hotel met zwembad als ik er niet in kan…

Ja spijtig kan ik zo nergens foto’s zien van welke soort kledij ze daar verkopen! :thinking:

Ze verkopen er hetzelfde als hier! Weliswaar een beetje kitch af en toe;-). En veel toeristische kleding zoals shirts met opdrukken. Maar voor “normale” kleding kun je er ook prima terecht.

Zwemmen, als je 30 graden warm genoeg vind kun je prima zwemmen;-). Enkel in het noorden kan het soms wat frisser zijn. Maar zijn mooie sites over te vinden. Bijv klimaatinfo.nl

Voor ons Nederlanders is het nooit koud hier. Oke, in hoger gelegen gebieden kan het 's avonds nog behoorlijk afkoelen, maar in Bangkok is het altijd warm.
Bij mijn condo zit een zwembad en het is het gehele jaar door heerlijk om te zwemmen, ook in de avond.

Kleding hebben ze idd hetzelfde als in NL. In elke stad zijn shopping malls (in Bangkok zijn er tientallen), marktjes, Big C of Tesco Lotus. Keuze genoeg. Merkkleding, fake merkkleding, merkloze kleding, alles is hier te vinden, maak je daar maar geen zorgen over.