2 november vertrek ik met een rolstoelafhankelijke vriend naar Bangkok.
Volgens sommige is het dan wel weer droog volgens andere bronnen niet.
We kunnen om boeken naar januari, februari maar twijfelen.
Mocht het water tegen die tijd weg zijn, hoe begaanbaar is zo’n gebied dan met een rolstoel? We snappen dat modder snel droogt maar moet hij dan door bergen zand heen rollen? Hoe ziet zo’n gebied er dan uit?
Dit is eigenlijk de reis van ons leven en hebben ook geen zin om de ramptoerist uit te hangen.
Op het zuiden hebben wij ons niet georiënteerd ook omdat het daar normaal gesproken in november niet zo goed weer is.
Wie ook wat zegt liegt , je kan iets denken of vermoeden punt!
Dit is een zeer uitzonderlijk weer maar hoelang nog …niemand kan daar juist op antwoorden !!!
Vermoedelijk zou het tegen die tijd moeten opgelost zijn maar ja de glazen bol heb ik nog niet.
Indien ik die zou hebben dan zat ik momenteel ergens anders…
Allesins de opkuis van dergelijke overstroming is in een een minimum van tijd opgekuist de Thais steken vlug de handen uit de mouwen en iedereen helpt mee was ook te merken was bij de opkuis van de laatste rellen zelfs de heropbouw gebeurde vliegensvlug!
Januari , februari is normaal een droog seizoen !**
** Indien je naar het noorden gaat daar is het meeste opgekuist , trouwens het meeste water kwam van daar.
Je ziet trouwens op de tabel hierboven dat de regenkans in november klein is.
Anders moet je opteren voor januari - februari.
Inderdaad, goed gekozen.
Behalve het aanstaand weekend 16-18 Oktober wordt ook het weekend van 28-31 oktober als crisis-weekend aangeduid.
Vraag me niet warom, maar de Thaise weersvoorspellers kondigen dan aan, dat er nog een kans is op dezelfde ellende.
Manager is net bij luchthaven wezen kijken. Nog niks aan de hand en moet wel erg veel water komen, voordat het daar onderstroomt. Hier bij Romklao Road nog niks aan de hand nu. Hoe het morgen en overmorgen is weet niemand, afwachten.
Ik ga er vanuit dat de airport link blijft rijden, dus kan je altijd met airport link naar de stad.