Wie kan mij vertellen of het nog te doen is om naar thailand te gaan met mijn gezin, i.v.m wateroverlast. We hebben onze dochter bij van 2 jaar en met een beetje ontmoedigd door het weer. Wat kan ik verwachten. we Hebben 14 dagen vast staan in het zuiden en dan vrij te besteden. we blijven 28 dgn. Is het verstandig om ook binnenlandse vluchten te boeken of beter in bangkok doen. ( als het niet onderwater staat)
Hoop dat iemand wat vragen kan beantwoorden, want lig er wakker van!!!
Ik kan me niet voorstellen dat het in dec/jan nog nat is in Thailand, wij gaan 29 dec. voor 3 maanden naar de omgeving van Rayong en heb contact daar die zegt dat daar niets extreems aan de hand is, het is echt alleen een gedeelte van Bangkok en wat gebieden daar boven (wel een groot gebied vor Nederlandse begrippen/afstanden)
Fijn om te horen. Ik ben er ook niet zo bang voor, maar je word een beetje bang gemaakt door de media. We zitten 3 dagen in bangkok en vanuit daar willen we vliegen of met de trein reizen naar Krabi. De rest is vrij te besteden. Heb jij nog tips voor ons? Zal ik alvast vervoer regelen om naar krabi te gaan of zeg je dat zou ik in bangkok doen?
3 dagen Bangkok is heel leuk, in Bangkok zit een reisbureau gerund door een Nederlander, wij hebben daar heel erg goede ervaring mee, al je wensen kan je daar neerleggen, ze zijn niet duur en is er iets wordt er van alles aan gedaan om je te helpen of om te veranderen van lokatie www.greenwoodtravel.nl Je kan via skype ook contact opnemen met hun.
Op hun site kan je ook heel veel info vinden over vervoer, hotels, tours etc.
Zelf zijn wij nooit in het zuiden Krabi geweest, we hadden daar geboekt een dag na de tsunami dus dat hebben we toen gecanceld.
In Thailand reizen is ontzettend makkelijk.
Veel plezier ook met de voorbereidingen
Ik vertrek 10 december naar Bangkok en verwacht dat het meeste water dan wel weg is.
Je kan nog wat natuur doen in het noorden rondom Chiang Mai en Chiang Rai en afsluiten met 2 dagen Bangkok om te shoppen. Vliegen vind ik de comfortabelste manier van reizen in Thailand. Handigst en goedkoopst is van te voren boeken maar dat zal nu niet meer veel schelen. Het wel makkelijker om het nu te doen als je de datums al weet. Ik heb geen ervaring met reizen samen met een 2 jarige dus kan niet zeggen of bus een trein een goede keuze zijn.
2 jaar geleden heb ik op de 2e dag in Bangkok de rest van mijn vakantie gepland bij een lokaal reisbureau en dat is prima bevallen. Dave hier op het forum kan je vast ook prima helpen.
Ik ben net terug uit Bangkok , sinds vier dagen , en inderdaad de media overdrijven de situatie schromelijk. Er is wateroverlast in Bangkok momenteel, maar slechts in een klein gedeelte van het noorden van de stad.
Ik zat in de buurt van het Lumphini park waar er geen druppel water te bespeuren was en het leven zijn normale gang gaat .
Je kan makkelijk ter plaatse je trip naar het zuiden boeken, en zijn verschillende tourists offices die je verder helpen aan een schappelijke prijs en met hun welbekende vriendelijkheid.
Met een kind van 2 jaar zou ik toch aanraden het vliegtuig te nemen, ikzelf ben van Bangkok naar Koh Samui gereisd per bus , toch ongeveer 13 uren onderweg geweest met wachttijden erbij, misschien wat lang met een klein kindje.
Fijne reis in ieder geval.
Een ‘klein’ gedeelte is niet helemaal waar… In noordelijke districten (en die districten zijn aardig groot), hebben ze te kampen met behoorlijke wateroverlast. Ook in Thonburi (op de westoever van de Chao Phraya rivier) hebben ze te kampen met overstromingen.
Het water vanuit de noordelijke districten moet zuidwaarts richting de zee stromen en zorgt dus nu ook in andere districten voor overlast. Ook hier in Ladkrabang heb ik al wat water in sommige straten zien staan.
De wijken waar veel toeristen zitten, Sukhumvit Road, Silom Road en Khaosan Road, zijn momenteel nog droog. Niemand kan echter zeggen of men daar nog te kampen krijgt met wateroverlast.
Echter verwacht ik dat de grootste ellende met een paar weken over is en dat je in december/januari hier gewoon heen kunt komen !
hoi wendy ,zuiden van thailand is niks aan de hand,wij gaan ook in januari naar phuket.bangkok is een ander verhaal,ivm overstroming enzo.ik zou als ik jullie was gelijk naar het zuiden gaan en daaruit naar andere plaatsen trippen.dit ook omdat je een kind van 2 bij je hebt.
veel succes,julia
Ik vlief 27November naar Bangkok BKK en was van plan om eerst drie dagen in bangkok te verblijven en vervolgens naar het zuiden te gaan met de trein. Ik vroeg me af of het toeristisch centrum, dus Khao San Road etc, goed te bereiken is met taxi vanaf het vliegveld? Hoop dat iemand hier iets over kan zeggen!
Khaosan Road is momenteel prima te bereiken en droog. Hetzelfde geldt voor andere toeristische wijken zoals Sukhumvit Road, Silom Road en Siam Square.
Bezienswaardigheden als het Grand Palace & Wat Phra Kaew, Wat Pho en Wat Arun kunnen gewoon bezocht worden.
Fietstochten in Bangkok gaan ook nog steeds door.
Canaltours en dinnercruises op de Chao Phraya rivier zijn momenteel niet mogelijk vanwege de hoge waterstand.
Ik vlieg op 12 januari naar bangkok. van 13 op 14 januari blijf ik 1 nachtje in bangkok… Is het nodig om al een kamer te boeken? rond nieuwjaar is het hoogseizoen in thailand dacht ik? Dus misschien dat de meeste kamers dan al weg zijn en dus handig om nu voor de zekerheid al een kamer te boeken?
Geen enkel probleem om daar rond die tijd een hotelkamer te boeken!!
De meeste farangs hebben al het hazenpad gekozen(huiswaarts).
groetjes,georges.:dag: