Floods

Stap 22 oktober in het vliegtuig richting BKK, maar zit nu met grote twijfels… ivm de enorme overstromingen.
Ze hebben het over de ergste in 50 jaar :storm::storm::storm:

Heeft iemand een goede site om van alle ontwikkelingen op de hoogte te blijven?

alle tips zijn welkom

volg het laatste nieuws op www.bangkokpost.com of www.thaivisa.com .

Voor specifieke informatie kunt u terecht op de volgende websites:

www.thaiflood.com

http://disaster.go.th/dpm/flood/floodEng.html

www.tmd.go.th/en

ben je nou al geweest? Hoe heb je het gehad?
Als het goed is gaan wij de 30ste…
gr

Hoi,

Ik ga ook binnenkort naar Thailand. Kunnen jullie al iets zeggen over de situatie daar? Ik zou heeel graag richting Noorden willen en zou graag weten of dat mogelijk is… Ik vertrek over 3 weken.
groetjes,
Irene

Voor Chiangmai en omstreken is er geen vuiltje aan de lucht men kan er gemakkelijk rondreizen.
Wat betreft het openbaar vervoer,steeds zijn er nog problemen met het treinverkeer,bussen vanuit Bangkok naar Chiangmai rijden via een omweg.
Het beste alternatief is het vliegtuig nemen naar Chiangmai,met Air Asia of andere zoals nok air en Thai Airways.
Prijzen van(goedkope) tickets kan men terug vinden op www.airasia.com

en hoe zit het met Bangkok ,Ayutthaya, Kanchanaburi & River Kwai? is dat wel te doen?

Hoi,
Weet iemand misschien hoe de situatie is binnen Bangkok ,Ayutthaya, Kanchanaburi & River Kwai? We staan gepland om te vliegen op 31 october naar bangkok voor een 9 dagen tour…
Zou iemand wat kunnen melden hierover?
thanks alvast
simone

Normaal zouden er geen problemen zijn in Kanchanaburi,men kan met de bus daarna toe reizen.
Voor Bangkok situeren de meeste problemen zich in de buitenwijken :rangsit,Minburi, Nonthaburi,sommige delen aan de oude luchthaven Don Muang.
Voor het afreizen naar Ayutthaya zijn er problemen met het openbaar vervoer(trein)bussen rijden via een omweg naar Ayutthaya.
Ook zijn er wat waterproblemen(noord -oosten) in Si Saket en andere steden zoals Nakon Rachasima.
Voor Chiangmai en omstreken kan men rondreizen!!had ik al tervoren gemeld,treinverkeer is er nog altijd niet,alternatief is bus of vliegtuig nemen.

1 like

Ik zou NokAir maar even niet boeken, want die vliegen vanaf/naar Don Muang in het noorden van Bangkok. Tot nu toe gaan de vluchten nog gewoon, maar mocht de situatie verergeren, dan weet je het nooit.
Vluchten zullen dan wel uitwijken naar Suvarnabhumi, maar je weet niet of ze dan volgens dezelfde tijdens vertrekken (i.v.m. slots).

Ayutthaya zou ik maar even helemaal vergeten. Deze stad is echt hard getroffen door de overstromingen en vervoer er naar toe is vrijwel onmogelijk.

In grote lijnen staat het openbare leven in en om Bangkok in het teken van de “vloed”.
OF men lijdt onder de hoge waterstand OF men probeert een hoge waterstand te voorkomen.

Heel simpelweg uitgelegd is het Noorden van de provincie Bangkok nu getroffendoor de “vloed” en probeert men het overtollige water om Bangkok City om te leiden. Dit heeft tot gevolg dat in ieder geval de gebieden ten Westen en ten Oosten ondergelopen zijn of gaan onderlopen.
Lukt dit omleiden niet (en men is daar nog niet zeker van) dan zal heel Bangkok veranderen in een reusachtig “moeras”.

Grote toeristische trekpleisters zijn gesloten of niet bereikbaar. Aanvoer van eerste levensbehoeften is ernstig verstoord.

Treinverbindingen zijn ernstig verstoord en treinen naar het Noorden rijden al helemaal niet meer. Bussen rijden nog wel, maar vaak met omwegen en dus met vertraging.

Over 2 weken (28-30 Oktober) is het weer springtij in de Golf Van Thailand en zal het water moeilijker aflopen, terwijl er nog steeds water vanuit het Noorden en Noord-Oosten naar zee moet. Dan NOG eens worden er grote problemen verwacht.

Suvarnabuhmi Airport wordt met man en macht verdedigd, maar ook daar rukt het water op. Er zijn weliswaar hoge muren opgetrokken, maar water gaat nu eenmaal waar het gaan wil. De airports van Chiang Mai, Pattaya en Phuket bereiden zich voor als uitvalsbasis en alternatief voor Don Muang en Suvarnabuhmi.