Vakantie Thailand november

Op het nieuws volgen wij met grote spanning het nieuws mbt de weersomstandigheden in Thailand. Dat is goed mis! Uiteraard is dit voor de mensen aldaar vreselijk!!!
Wij vertrekken op 9 november naar Thailand. We gaan eerst 4 dagen naar Bangkok en Ayutthaya, dan 3 dagen naar Kanchanaburi en daarna vliegen we door naar het zuiden (phuket en phi phi). Wat zijn de verwachtingen voor over 4 weken? Heeft iemand enig idee? Moeten we ons zorgen gaan maken? Of zullen dan de grote problemen weer voorbij zijn?

Petra

De overstromingen in Thailand zijn dit jaar erg extreem. Helaas zijn inderdaad veel mensen getroffen en hun hele hebben en houden kwijtgeraakt.
Ayutthaya is momenteel vrijwel onbereikbaar (geen treinen, geen bussen) en staat voor een groot deel onder water.
In Bangkok wordt het water vandaag of morgen verwacht. Of het mee gaat vallen is moeilijk te zeggen, dat zal komende dagen moeten blijken.
Kanchanaburi (River Kwai) is gewoon bereikbaar.

Volgens deskundigen wordt ook het laatste weekend van oktober in Bangkok nog spannend, maar dat duurt nog even.

Hoe het over 4 weken is, is nu natuurlijk moeilijk te voorspellen. Normaal zou het weer in november weer beter moeten worden, minder regen en betere temperaturen.
Hoe het tegen die tijd in Ayutthaya zal zijn is nu ook nog moeilijk te zeggen.

Houd zelf ook regelmatig de website van de Bangkok Post in de gaten. Je kan mij ook altijd een berichtje sturen.

Phuket en Phi Phi zouden weinig problemen moeten geven in november.

Groeten uit Bangkok !

Superbedankt voor je reactie! Ik ga de weersberichten online volgen en hard duimen draaien. Hopelijk gaat het meevallen…

Petra

Hoi Davenuman.

We hebben de afgelopen dagen alles op de voet gevolgd en als ik het goed heb begrepen is vooralsnog het gevaar voor een grote overstroming van Bangkok geweken. Klopt dat? Moeten we ons ook nog zorgen maken voor het laatste weekend van oktober? Of zullen er dan geen nieuwe grote problemen ontstaan?
Weet je ook hoe de situatie is in Kanchanaburi? Rijden er vanaf Bangkok gewoon treinen naar Kanchanaburi?

Alvast bedankt voor je reactie!

Petra

ik zal straks eens in mijn glazen bol kijken .

Kanchanaburi is gewoon bereikbaar. Klopt, het risico voor Bangkok is geweken.

Bangkok is oke op het moment.
Over eind oktober is weinig te zeggen nu…duurt nog even.