Voor de 1e keer naar Thailand

Hallo allemaal, :chin:

In Januari ga ik voor het eerst naar Thailand. Rondreis Noord Thailand
Heb een reis geboekt via Shoestring en ga 22 dagen.
Nu is er al een hoop geregeld maar wil een aantal dingen sowieso graag doen.
Nu vraag ik me nog het volgende af:

Klopt het dat het regenseizoen is? krijg zoveel verschillende verhalen te horen.

Lees dat je makkelijk kleding kan kopen maar ben zelf best lang, 185, dus is dat ook echt zo?
Het is lekker warm daar maar begrijp dat je in tempels je armen en benen moet bedekken? dus moet je ook lange broeken en shirts met lange mouwen meenemen?

Wil graag een tattoo laten zetten en denk zelf om dat te doen aan het einde van mij reis op Koh Samet, heeft iemand daar ervaring mee? of tips?

Gaan naar Kanchanaburi, river kwia, maar wil heel graag naar de Tiger Temple. Is echt een wens om daar naar toe te gaan. Is dit goed te doen om alleen naar toe te gaan?

Zo, zijn best wat vragen en ongetwijfeld heb ik er nog meer :smiley:
Alvast heel erg bedankt

Groetjes Nadine

Nee, januari is geen regenseizoen. Goede maand om door Thailand te reizen.

Ik zou wel een shirt met lange mouwen meenemen en een (dunne) lange broek. Idd voor tempelbezoek, maar in het noorden kan het ook wel eens koeler zijn en dan kan je het ook nodig hebben.

Vorig jaar zelf een tattoo laten zetten op Ko Samet. Zijn meerdere tattoo-shops op het eiland te vinden. Zelf heb ik tattoo laten zetten in een shop bij het Ao Phai strand.

Kijk voor meer info ook eens op ReisdoorThailand.nl !

nee in januari is het geen regen seizoen sterker nog qua weer een van de beste maanden om door thailand te reizen

voor tempel bezoek behoor je je schouders en knieen te bedekken dus zouden een t-shirt met korte mouwen en een drie kwart broekal voldoende zijn, echter zullen de monniken het zeer op prijs stellen als je inderdaad lange mouwen en pijpen zal dragen

tattoo op ko samet geen ervaring mee maar wel met tattoo in thailand gewoon kijken of de hygiene is de shop naar keuze ok is en of het goed aanvoelt voor jou zo ja gewoon doen het zijn daar gemiddeld genomen betere kunstenaars dan hier

tijgertempel is goed te doen vanuit kanchanaburi loop ter plaatse naar een van de vele reisbureautjes en boek een toer er naar toe net zo simpel als het klinkt maar dat zal je daar wel merken, dus als je een vrije dag hebt in kanchanaburi of een dag waar je niet in geintresseerd bent gewoon naar de tijgertempel toe gaan als je dat zo graag wil

alvast een hele fijne reis

Dankjewel voor jullie leuke en snelle reacties!
Als ik nog meer vragen heb voor ik ga dan gaan jullie dat zeker horen!

thnx

Aangezien je naar het noorden gaat kan ik je deze tip meegeven. Ik heb afgelopen Oktober mijn tattoo laten zetten in Chiang Mai en echt één en al lof! Ben er echt zo blij mee, zo secuur, zo netjes, echt prachtig gezet! En natuurlijk niet onbelangrijk, de hygiene! Die was prima op orde! Ben bij Dejavu geweest. Ze hebben er meerdere locaties. http://www.dejavutattoo.com/home.php Als je wilt kan ik wel een foto laten zien van mijn tattoo.

Ik heb trouwens bewust voor Chiang Mai gekozen, een tattoo mag namelijk geen zonlicht, geen zee/zwembad water op zich krijgen. Dat leek mij op een eiland niet zo handig. Vorig jaar heb ik er één laten zetten op Koh Chang dus vandaar dat ik nu koos voor Chiang Mai.

Kleding kopen moet geen probleem voor je zijn, ben zelf maar 1.63 maar wat aan de mollige kant;) Dus alles wat ik past in L of XL was mij te lang;)

Wat ik trouwens ook deed, had altijd een truitje in mijn tas en een legging. Droeg ik op dat moment een hemdje dan schoot ik gauw het truitje erover heen. En als ik een rok droeg deed ik er gauw een legging onder, tempel proof dus;) Heb ook tempels gezien waar het niet nodig was, maar ik voelde me er zelf niet zo prettig bij. Ze houden best rekening met de farang maar ik vond gewoon dat ik me moest aanpassen.

Tevens weet ik nog een erg goed reisbureau in Kanchanaburi! Helaas heeft hij geen website maar heb wel evt zijn mail adres voor je.

Hoi Esther

Ben erg benieuwd naar je tattoo, als je hem niet op de site wil zetten mag je ook wel mailen
nadine_havesta@hotmail.com
Ik heb al een aantal tattoo’s dus weet idd dat je er niet mee mag zwemmen en in de zon, daarom wilde ik het de laatste dag/avond doen. Maar heb even gekeken op jou link en er zitten wel mooie subtiele tattoo’s tussen, dus zeker iets om even goed over na te denken.

Ik hoop dat ze kleding hebben waar ik me in kan wurmen haha, heb niet zoveel zin om heel veel kleding mee te gaan zeulen als je daar voor weinig ook kleding kan halen… maar we gaan het meemaken:D

Alle extra info is meer dan welkom, dus als jij goede ervaringen hebt met dat reisbureau in Kanchanaburi dan heb ik zeker interesse in dat mail adres

Thnx
Grtz Nadine

Hi,

Heb er geen problemen mee hoor, heb al eens eerder hier getoond. Staat op mijn onderarm dus geen intiem plekje;)


Hier het mail adres, het is een Nederlander, dacht vertel het je er maar even bij. Scheelt weer een verhaal in het Engels. En wat reclame voor hem is ook niet verkeerd…

rainybar@yahoo.com mocht hij niet reageren dan heb ik nog wel een ander mail adres voor je. Hij gebruikt beiden namelijk. Maar in die andere staat zijn naam, dus die liever per mail;)
Hebben trouwens ook een hele leuke kookcursus bij hem en zijn vrouw gehad! Echt een aanrader!

Wouw!! wat een prachtige tattoo!! ik snap heel goed dat je daar blij mee bent.
Ik wil er graag 1 in mn zij, dus zit wel een beetje in dubio ivm dat ik op de helft van mn reis in Chiang mai ben… en dan moet ik er geen last van hebben natuurlijk…

dankjewel voor het adres, scheelt idd dat het NL is :smiley:

grtz

Deed echt geen pijn! Nadien dan;) Zetten was iets minder:D In tegenstelling tot die van vorig jaar! Die voelde ik echt wel een paar dagen (enkel)

Ik ben er gewoon heel erg tevreden over. Iets duurder dan anderen maar dan heb je wel wat! Heb nu 4000 baht betaald, maar in vergelijking met NL nog niks eigenlijk.

I know;) hahah, ik heb een hele grote plaat op mn bovenbeen, die heb ik begin dit jaar laten zetten… pfff… na een paar uur ben je er wel klaar mee haha. Tis alleen dat het kan gaan schuren.

Ja, toemaar, dat scheelt veel geld in vergelijking met NL. En daarnaast is het ook een mooie gedachten dat je zoiets overhoudt aan zo’n reis.

Ben jij al vaker geweest? en hoelang ben je in Thailand geweest?

Ben nu 2x in Thailand geweest, 2009 en 2010. Beide keren in Oktober en November. De eerste keer bijna 3 weken de laatste keer bijna 4 weken.

Ja haha! Na een paar uur ben je er idd wel klaar mee! Al deden sommige stukjes helemaal geen pijn. Andere stukjes waren dan juist weer extreem gevoelig. Vorig jaar heb ik er één laten zetten op mijn enkel, dat kon ik ook niet lang volhouden. Vreselijk die kromme houding op een stoel. Had er spierpijn vanlol2

Wat heb jij op je bovenbeen staan?

En wat je zegt, t is een mooie gedachte aan de vakantie. Heb verder voor mezelf ook geen souvenirs meegenomen. Vind dit mooi genoeg en heb er heel mijn leven wat aan;) Zodra ik nu de tattoos zie dan waan ik me weer in het mooie Thailand! Ik heb het vooral met de eerste, dat is Thais namelijk (zie plaatje bij mijn naam)

ja, je moet er wat voor over hebben om mooi te worden he;)
Ik heb op mn bovenbeen een kop van een witte tijger staan, blauwe ogen en verder geen kleur.
op mn rug heb ik 4 pootadrukken van een tijger, deze lopen bijna over mn hele rug en zijn in schaduw gezet, en dan heb ik nog een klein tijgerwelpje op mn schouder…
Ben verder niet gek van tijgers hoor hahahha

Die tattoo bij je naam is ook mooi. Vind je het alleen niet spannend omdat je de taal waarschijnlijk niet machtig bent, dus je weet nooit zeker of er wel staat wat je denkt?

Ik denk dat ik wel wat souveniers mee zal gaan nemen. Al die gave bouddah’s enzo…
Denk dat ik me net een klein kind in een speelgoedwinkel ga voelen hahaha

Ghe, zou niet best zijn als ik niet weet wat er staat! Het zijn namelijk de namen van mijn kinderen!:wink:

Hihi, idd ik wou het al vragen, gek op tijgers? Maar je gaf het antwoord al. Vandaar ook je bezoek aan de tijgertempel. Dan heb ik ook nog wel iets moois voor je? Zal je straks even een mailtje sturen met wat foto’s. Dan snap je gelijk wat ik bedoel.