de backpack?
Aangezien vele van jullie al (enige) reiservaring hebben, ben ik wel benieuwd welke dingen er nu onmisbaar zijn in je backpack.
Groetjes RIanne
de backpack?
Aangezien vele van jullie al (enige) reiservaring hebben, ben ik wel benieuwd welke dingen er nu onmisbaar zijn in je backpack.
Groetjes RIanne
Kijk ff op http://[URL=“http://www.meenemen.nl”]www.meenemen.nl
Specifieke dingen die ikzelf altijd meeneem: Een of meerdere hangslotjes met cijfercode
(Weet je zeker dat niet iedereen 1-2-3 in je kamer komt, en voor op je backpack)
Qua kleding: Setjes korte broek en shirts met korte mouw voor overdag
Twee lange broeken en meer shirts/overhemden met lange mouw voor 's avonds.
Niet teveel meenemen ! Veel leuke kleding te koop voor heel weinig geld.
Een paar tie-raps en 4 wasknijpers om iets op te hangen (bijv. muggennet) of dicht te maken
(Vaak sluiten gordijnen niet 100 %, met wasknijper erop wel)
Microfiber handdoek, is altijd makkelijk, weegt niks, en droogt snel weer op.
Gewichts- en ruimtewinst is te behalen als al je opladers via een stroomkabel kunnen.
Verder neem ik nooit volle verpakkingen shampoo, tandpasta e.a mee, altijd afgepaste hoeveelheid. De enige volle verpakking is de muggencreme.
Ook daarvan is alles in Thailand te koop, vaak ook in handzamere, lichtere verpakking.
Neem ook iets mee wat je als souvenirtje kan weggeven: Ik neem altijd een paar ansichtkaarten met Hollandse tafereeltjes (Tulpen, molens) mee, om mensen, als ze iets speciaals voor je doen, mee te kunnen bedanken. Voorbeeld: Ik zat eens aan een strand, en vroeg: Hoe laat gaat de bus terug ? Toen zei men tegen mij, maakt niet uit, wij brengen je wel, een rit van 45 minuten met de auto. Zulke dingen ga je meemaken.
Hans.
een lakenzak (te koop bij perry sport) altijd handig wanneer je in een niet zo heel schone kamer slaapt.
niet teveel kleding meenemen…kun je daar allemaal kopen voor weinig geld en je moet het allemaal meeslepen.
een reisapotheekje (deet muggenmelk,wat pleisters etc)
groet jeroen