Alle benodigdheden backpacken

Hoi allemaal,

het ticket is geboekt
29 juli tm 27 augustus naar thailand en cambodia! super gaaf!!!
we willen ongeveer 1 week in cambodia zijn en de overige 3 weken naar thailand.
het is natuurlijk nog een erg ver weg maar de voorbereidingen gaan beginnen.
het is onze eerste keer, voor beide, om te backpacken.
dus alles is nieuw. graag wil ik hier vragen wat ik allemaal zeker nodig heb en wat erg handig is.
Ik weet dat ik een lonely planet nodig zal hebben en een goede dagrugzak
een backpack tas hebben we al.
Waar kan ik die dagtassen vinden voor niet al te dure prijzen?
Verder hoor ik graag wat nog meer op het lijstje moet komen
groetjes yvonne (22 jaar)

Hee Yvonne,

Bijna iedereen neemt de eerste keer teveel mee… Je sleept je een ongeluk als je niet uitkijkt.

Dus weinig kleding, want wassen kost weinig, en heel veel kleding koop je daar ook weer voor weinig.
Probeer ook te bezuinigen het gewicht van electronica, opladers e.d.
Ik heb bijv. ook altijd een verrekijker bij me , maar die is licht en ultracompact.
Er zijn handdoekjes te koop bij Xenos, die zijn erg klein en nemen heel veel water op, net zoveel als een strandhanddoek.
Muggencreme met DEET kun je meenemen of in Th. kopen. Een klamboe raad ik af, gebruik je zelden.
Zonnecreme moet natuurlijk mee, en let erop dat je in je rugzak een vakje hebt om een 33 cl flesje water in te kunnen stoppen.
Zelf heb ik eigenlijk nooit een dagrugzak mee , maar zo’n buidel met een vakje voor een flesje water. Water is bijna overal te koop daar. Zelf neem ik ook altijd een paar knijpers mee, en een paar tieraps.

Gordijnen sluiten vaak slecht in guesthouses en budgethotels, dus daarom de knijpers. Tieraps kun je overal voor gebruiken, bijv. ook om je videocamera mee vast te zetten als je iets of jezelf wilt opnemen.

Hans.

Een goede dagrugzak koop je bij Perrysport. De mijne is van hun eigen merk en die gaat al erg lang mee. Let er op dat er 2 ritsschuivers aanzitten zodat je hem eventueel op slot kan doen. Kleine slotjes zijn dus ook handig.

Wat hierboven al is gezegd, neem niet zoveel kleding mee. Je kunt goed wassen en/of kleding kopen. Neem een beetje vloeibare wasmiddel mee, dan kun je kleine handwasjes zelf doen.
Koop in Bangkok een sarong. Deze kun je gebruiken als laken, handoek, strandlaken en nog veel meer! Hier kun je ook goedkoop wereldstekkers kopen. (in Thailand gebruiken ze meestal de 2 platte pinnen ipv. ronde).

Zelf neem ik een plastic koord mee van een meter of 3 welke ik als waslijn gebruik. Paperclips (met plastic laagje) als knijpers om je kleding op de draad te houden.
Een zaklamp is ook handig, er is niet altijd stroom of die valt weleens uit.
Oordoppen vind ik ook onmisbaar :slight_smile:

Alvast heel veel plezier met de voorbereidingen!

groetjes

kleding zelectie is makkelijk leg alle kleding die je mee wilt nemen op 1 stapel en halveer die stapel vervolgens en dan heb je nog teveel.