Hey hallo luitjes!
Ik ga samen met mijn vrouwtje (officieel vanaf 12-12! Dus nu eigenlijk nog vriendin ) als huwelijksreis een rondtrip maken door Thailand. (17 dgn)
(Bangkok - Chang Mai - Trekking (2 dgn) - Bangkok - Koh Chang)
Wij hebben alles via Namaste reizen laten organiseren, omdat wij voor de huwelijks reis zo min mogelijk “zorgen” wilde hebben qua reis.
Nu zou ik graag willen weten, wat een beetje nodig is/standaard is qua mee te nemen spullen? (Welke kleding? Welke handige dingen? Hoeveel? Etc)
Ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen, het is al laat en we hebben al heel wat dingen klaar staan. Maar ik zou toch nog even willen checken of ik daar mee een beetje goed zit
niet te veel , alles is in bkk en chiang mai te koop, en meestal goedkoper dan hier.
wel : zonnebrand, schoenen (voor trekking), slippers of makkelijke schoenen om uit te trekken (voor bezoek aan tempels), zwemspullen , 1 badlaken,1 trui het kan koud zijn in de bergen in het noorden. en verder ondergoed, sokken en kleding. maar echt neem niet te veel mee je moet er mee slepen en er is daar zoveel te koop. medicatie die je moet gebruiken.
in thailand kopen : deet (voor de muggen), indien nodig medicijnen die je plotseling nodig bent.
Thx Karin! Maar bijvoorbeeld wat voor een kleren dan??? bvb in tempels moeten schouders en knieeën bedekt zijn toch?
We hebben beide een afrits broek voor in the jungle.
(Sorry hoor, wij zijn redelijke groentjes qua verre reizen…:drugged:)
een trekkingslaapzak…erg handig in de bergen…
(te koop bij oa. perrysport)
goede loopschoenen
en verder niet teveel meeslepen…alles is daar te koop en veel voordeliger!
ik zou geen slaapzak meenemen. voor die 2 dagen dat jullie een trekking doen.
goede loopschoenen en een afritsbroek is heel handig, 's morgens of 's avonds is het soms nog koud, en bv op een brommer is het ook handig en in de jungle natuurlijk ook.
voor tempels: schouders bedekken en knieen al zie je in veel tempels mensen met allerlei korte dingen aan lopen. alleen in plaatsen van de koningen letten ze hier streng op. dan is een afritsbroek of een omslag doek handig.