Over 3 nachten is het zover, dan vertrek ik naar Thailand! Ik heb er erg veel zin in.
Het enige wat me bezig houd is mijn dagrugzak. Daar zit toch mijn hele ‘hebben’ en ‘houden’ in (paspoort, creditcard,laptop, fototoestel, externe hd, etc). Die moet ik dus ALTIJD bij me houden…tenzij er een kluis is met eigen slotje. Lijkt me toch best lastig als ik een dagexcursie ga doen, waarbij je bijv kan zwemmen. Kan moeilijk die tas mee het water innemen.
En ik wil natuurlijk ook niet al mijn gepinde geld bij me houden, dus dat moet ik dan in mijn grote rugzak stoppen. Ik heb een compartiment wat helemaal op slot kan. Maar kun je zo’n tas veilig op je kamer laten?
Hoe doen jullie dat? Ik maak me er vast veel te druk over…
Voor m’n belangrijkste gerief (paspoort, grotere bedragen, bankkaart) gebruik ik altijd een moneybelt. die dingen draag ik dus altijd op m’n lichaam.
Indien je gaat zwemmen, doorgaans hebben de meeste guesthouses tegenwoordig wel kluisjes op de kamer of achter de receptie.
Ik heb het op een bepaalde manier vastgemaakt in mijn tas, dus het kan er niet zo uitgetrokken worden. Een moneybelt zie ik niet zitten. Maar mocht ik het toch handig vinden…dan is het vast daar te koop
Trucje waardoor je minder last hebt van zo’n ding: bind het rond je been ipv rond je middel. Na 5 minuten merk je niet meer dat je 'm draagt.
Ok, men kan misschien niet in één keer je portefeuille uit je rugzak trekken, maar stel dat je je rugzak ergens vergeet, of iets dergelijks… Ik heb m’n noodzakelijke dingen toch het liefst op me…
En idd, moneybelts zijn ginder in alle kleuren en maten te vinden…
Nu het is altijd riskant als je alleen ga zwemmen en dat je papieren&geld alleen wordt achtergelaten aan de oever.
Maar er bestaan ook tegenwoordig waterdichte portefeuille’s,die je aan je nek kunt vastschorren of aan je been zoals Jelly al heeft vermeld.
In iedergeval nog een goede vakantie in Thailand.
groet:georgessiam:chin:
:chin:Zorg er gewoon voor dat je niet te veel cash hebt je kan over al geld pinnen in Thailand .
als je rustig aan doet heb je aan 1000 bath per dag meer als genoeg zak geld .
Wij laten meestal alles in de kluis anders gewoon in de valies.
Ik loop meestal met meer dan 5000bath op mij , indien ik ergens ben en zie ik iets dat mij aanstaat dan wil ik het onmiddellijk kopen want soms kun je niet meer teruggaan …
Ik heb geen koffer, maar een rugzak. Onderstedeel is helemaal met rits en slotjes af te sluiten…dus dat is wel een idee om daar mn laptopje en wat geld te stoppen. Stomme zorgen…
:chin:Ja maar als je weet dat je gaat zwemmen en dat soort dingen doe daarna dan pinnen in de plaats daarvoor en als je gewoon je geld goed weg bergt op je hotel kamer is de kans klein dat je het kwijt bent 100%garantie is er natuurlijk nooit.
10 december vertrek ik naar Thailand. Neem iets van 500 euro cash mee en de rest pin ik. Meestal 15.000 Baht per keer dan vallen die 150 baht kosten wel mee.
Ik vertrek ook op 10 december met china airlines.
Qua geld id nooit teveel mee nemen. Ben vorig jaar geript/ verloren ik heb nog steeds geen id in KL. Was blij dat er niet zoveel in zat wel al mn pasjes dus had helemaal niks meer behalve mn paspoort.
Ach ook van zulke ervaringen leer je.