Backpacktas of koffer i.v.m. drugssmokkel?

hallo iedereen,

ik zal me even voorstellen: ben Iris, 17 jaar oud en ik ga 17 juni voor 4 weken alleen naar Thailand. of nouja, wat heet alleen. met de lions-club. ik ga daar dus een aantal weken in een gastgezin meedraaien. maar alsnog een hele onderneming vind ik zelf. nu had ik de volgende vraag: is het veilig om een backpack-tas mee te nemen (die heb ik nog)? of kan ik toch beter een koffer aanschaffen ivm drugssmokkel etc. en wat MOET ik gewoon een keer gezien hebben?? (ervan uitgaand dat ik door het hele land reis)

alvast bedankt voor de antwoorden.
gr. iris:wereld:

Hallo Iris,

Ik zou niet bang zijn voor drugssmokkel . Alle drugssmokkelaars vertellen datzelfde verhaal,
maar het is nooit waar. Als ze het al niet wisten, dan hadden ze beter moeten weten.
(Koffer of bagage voor iemand anders dus nooit meenemen!)

Als je toch angst hebt hiervoor, in BKK kun je op het vliegveld het zaakje in laten sealen
voor niet teveel geld.

Wat je gezien MOET hebben ? Er is zoveel… dat is niet even zo te vertellen.

Een Thaise bruiloft, een kermis, vliegende groente eten in Phitsanulok, stranden, watervallen,
markten. Om er maar eens een paar te noemen…

flightback over je backpack en klaar is kees.

ok, super!!!:smirk:
hoef ik daar ook niet meer naar op zoek. men ouders waren namelijk ook vrij ongerust. ik ga ze dus proberen te overtuigen dat het zo ook echt wel kan^^.
nu eerst op naar oostenrijk (skivakantie) en dan ga ik verder met de voorbereidingen!
iig super bedankt!

iris

Hallo Iris,

Wij gaan ook gewoon met de rugzak omdat dat nu eenmaal prettig is met rondreizen. Als je nu gewoon zorgt dat je zelf je tas inpakt voordat je vliegt en er een flightbag omheen doet is er niets aan de hand. Zo heb je er zelf een prettig gevoel bij en kan men ook niet zo makkelijk bij je spullen komen bovendien blijft je rugzak ook nergens aan hangen. Je kunt zo’n tas op Schiphol kopen voor ik dacht 15,- euro bij de balie waar je ook je tas of koffer kunt laten sealen. Voordeel van deze zak ten opzichte van sealen is dat je deze vaker kunt gebruiken.
Ja en wat je gezien moet hebben… eigenlijk alles. Alles in Thailand is mooi! Ik zou zeggen geniet van alles.