Hoi! Ik had deze vraag ook al in een ander forum hier op het Thailand forum gesteld, maar misschien krijg ik hier wel een antwoord.
23 januari vertrek ik naar Thailand!
Wij willen gaan rondreizen, dus we nemen een reizigersrugzak/ backpack mee ipv een koffer. Alleen ik ben soms een beetje paranoide wat drugssmokkel betreft en nu vraag ik me af wat we met onze tas kunnen doen om te voorkomen dat iemand er wat in stopt. Slotjes heeft niet zoveel zin, omdat er zoveel vakjes en ritsen op zo’n tas zitten.
Kan je een tas als dat beter helemaal insealen op het vliegveld of kan je beter zo’n speciale ‘zak’ halen die er omheen kan en waar je wel een slotje op kan doen?
Ik heb voor mijn backpack een travelbag gehaald. Voordat ik incheck stop ik de rugzak gewoon in de grote travelbag (even de band voor je middel vastmaken om de rugzak heen dan in de travelbag), op de travelbag zit 1 rits op en die maak ik vervolgens vast met een slotje en klaar! Zitten verder geen andere zakjes of ritsen aan etc. Ook handig omdat je zo nog meer losse spullen naast je rugzak erin kan stoppen.
En de travelbag kan je ook gebruiken om over je rugzak heen te doen als het regent (door de rits kan je de rugzak gewoon op je rug houden).
Ik zou gewoon zo’n travelbag halen. Die is altijd handig.