Grote rugzak. Laten sealen?

Ik vlieg binnenkort van amsterdam naar Vancouver en ik reis met een grote rugzak. Ik begrijp dat ik daar een hoes om moet doen ivm de riempjes en bandjes maar heeft iemand z’nrugzak ook wel eens laten sealen op schiphol zelf?

Kan je dat ook op elk vliegveld laten doen zoals vancouver?

Als je een hoes (flightbag) hebt, waarom zou je hem dan ook nog laten sealen?

Volgens mij ben ik nog nooit een vliegveld tegen gekomen waar het niet kan, maar ik heb het ook nog nooit laten doen, ik zie het nut er niet van in

Ik heb (nog) geen flightbag vandaar, maar ik zag net wel dat 2x sealen op schiphol net zo duur is als een flightbag bij bever.

Maar een flightbag kan je de volgende keer weer gebruiken. Ik vind dat sealen altijd absurd duur voor iets wat je eik niet nodig hebt.
Ik ben iig erg blij met mijn flightbag

Klopt, dat is ook zo :slight_smile:
Zal wel eens bij Bever binnen lopen binnenkort

Het sealen van bagage kan nog andere redenen hebben: stel dat je rugzak een tijdje bij het vliegtuig ligt in de regen en je hebt daar niet op gerekend door de regenhoes eromheen te trekken. Of je koffer die niet waterdicht is. Sealen betekent dan een verminderde kans op een natte inhoud. Er zijn mensen die bang zijn dat beestjes in de bagage kruipen, sealen gaat dit enigszins tegen. Je kunt stellen dat op de grote vliegvelden dit allemaal meevalt maar je kunt bijvoorbeeld op Amsterdam je bagage labellen naar Bali. Als je dan met een Indonesische maatschappij vliegt van Singapore naar Bali, is mijn geschetste scenario mogelijk. Het is een keuze en als het sealen je een gerust gevoel geeft, waarom dan niet?

Ik snap sealen nooit… de douane moet toch ook je tas kunnen controleren? Ik heb altijd begrepen dat je daarom ook niet je koffer op slot moet doen omdat ze dan het recht hebben om het slot kapot te maken. Maar misschien is dit de klok en de klepel…
In ieder geval voldoet voor mij een grote plastic aardappelzak van de Peruaanse markt van EUR 0,30, met een touwtje dichtgebonden om mijn backpack heen.

Een flightbag is tevens regenhoes (als je de juiste koopt). Ook dan is je tas waterdicht. En niet alleen tijdens de vlucht, maar tijdens je hele vakantie.

Ook is een flightbag handig tijdens het reizen buiten de vliegtuigen, want bagagecompartimenten van bussen en boten zijn in sommige landen niet de schoonste. Die flightbag is makkelijker schoon te maken dan een rugzak of reistas.

Voordeel van een goedkope aardappelzak is dat 'ie, behalve stof- en waterafstotend te zijn, ook oninteressant eruit ziet voor eventuele dieven.

afgelopen week onze 4 rugzakken laten sealen in Lima Peru zodat niemand meer iets in onze tas zou kunnen stoppen.
De Amerikaanse douane heeft seal van 1 tas verwijderd en het slot opengebroken om de tas te controleren.
Wel de cocathee in de bagage laten zitten:-)

Dan is een flightbag toch handiger. Die kunnen ze in ieder geval weer dicht ritsen.
Ik heb die inmiddels en die heeft weer prima zijn werk gedaan tijdens mijn recente vlucht naar canada

Ik ben nooit zo bang voor wat iemand uit mijn rugzak zou kunnen halen als dat ik ben voor wat men erin zou kunnen stoppen.
Ik zou voor sommige landen ook het sealen overwegen. Maar dan seal ik het over de flightbag heen.

Als je flight bag of tas op slot doet met een hangslotje, doe dat dan met een speciaal TSA-slotje. De douane kan die open maken; maar dieven of drugssmokkelaars niet.

Sealen snap ik ook niet. Vooral als het op Schiphol of andere europese vliegveld is. Landen waar drugs etc… een hot item is kan ik het me nog wel voorstellen.