Sealen, travelbag of plunjezak???

Hey reizigers,

over een paar weken vertrek ik naar ecuador en kom zo via madrid, parijs, atlanta en bogota airport.

Nou wordt er hier thuis nogal angstig gesproken over pakketjes drugs die ze bij mij in de tas zouden kunnen stoppen. Zelf vind ik dit nogal achterhaald en de kans minimaal. Toch was ik van plan om mijn backpack voor de extra zekerheid in een oude leger plunjezak te doen.

Is dit aan te raden ?? Mijn ouders willen de bagage graag gesealed hebben, maar ik dacht dan nog eerder aan een flightbag. ( Ik heb sloten voor op de plunjezak, maar hier zitten, zoals jullie waarschijnlijk wel weten, dan nog kleine openingen. Maar deze draag je natuurlijk met de opening naar je toe)

Wat is jullie advies!?!?

Bedankt!

Bas

Hey Bas,

Herkenbaar die bezorgde ouders! Het valt allemaal reuze mee, als je je gezonde verstand maar gebruikt. Ik gebruik een goede flightbag om mijn backpack en die doe ik met een klein slotje op slot. Ik pak dan de gaatjes in de rits die het dichtste bij de rits zelf zitten, zo blijft er nauwelijks een opening open. Ik ben veel in Azie geweest en afgelopen mei in Peru en Bolivia, ging allemaal prima.

Veel plezier in Ecuador!

groetjes Merel

de route naar zuid amerika is idd sowieso het probleem niet. Ik hou het maar gewoon bij de plunjezak met het slotje er op, dan kan ik die er wel afhalen voordat ik hem afgeef aan de douane als dat nodig is. Anders mogen ze ook best het slotje van 1,50 openbreken:D