We gaan al lekker opschieten, 10 januari naar Bangkok!!
Maar nu krijg ik de kriebels als ik lees van onbetrouwbaar personeel bij de bagage afhandeling op Schiphol.
Wat als er iemand iets in mijn koffer stopt b.v. drugs en ik word aangehouden op Bangkok?
Nu heb ik gehoord dat je je koffer(s) kan laten verpakken op Schiphol, doen jullie dat ook als je naar een ander land vliegt of ben ik gewoon overbezorgd/panisch dat er iets gebeurt?
En hoe veilig is het van Bangkok terug naar Schiphol?
Graag jullie reactie zodat ik weer rustig kan slapen
Het zijn sprookjes dat dit gebeurt en vervolgens een onaschuldige reiziger wordt aangehouden en veroordeeld wegens drukssmokkel. Ik zou me daar dus niet druk om maken als ik jou was.
Hoi Alida,
Het is belangrijk om je koffer goed af te sluiten,er zijn allerhande mogelijkheden voor het beveiligen en sluiten van de koffer.
Het beste is toch wel het hebben van een koffer met drie sluit-punten, beveiligd met een pincode en/of slot
Zelf heb ik het nog nooit meegemaakt in Schiphol dat ze aan mijn koffer aan het prutsen waren alsook iets ingestoken hebben.
Indien je het risico op mogelijke diefstal of smokkel wilt ontlopen dan kan je altijd je bagage laten insealen bij Seal & Go in Vertrekhal 2 of 3 op Schiphol.
Nou wat betreft de veiligheid van je bagage in Survarnabhumi (Bangkok)ik zou er je slaap niet voor laten,maar wel opletten; ik zie toch soms dat veel reizigers nogal slordig met hun bagage omspringen(onbeheerd achterlaten)Ook altijd zien voordat je vertrekt uit je hotel dat je je bagage ff checkt van tervoren.
Ik zou me er inderdaad niet te druk over maken. Het zijn miljoenen reizigers die per jaar vertrekken/landen op Schiphol/Bangkok of waar dan ook. Gewoon je koffer goed afsluiten en goed op je spullen letten.
Kijk maar eens op de loopband hoeveel backpacks er vaak tussen liggen waar geen slotje op zit. En daar gebeurt toch ook niks mee.
Geniet lekker van de voorpret en een fijne vakantie in Thailand!
Bedankt allemaal!
Een hele geruststelling jullie reacties, ik ga op zoek naar een koffer die goed afgesloten kan worden en ik zal goed opletten.
Gelukkig ga ik samen met mijn man en 2 zien meer dan 1 zal ik maar denken!
Nou het komt erop neer Alida,gewoon je gezond verstand gebruiken (je weet :de gelegenheid maakt de dief)
Wens je nog een aangename reis toe naar het land van de glimlach!
Alsook nog prettige feestdagen toegewenst !
groet,georgessiam.
Beste Georgessiam en alle andere deelnemers/lezers van dit forum:
Prettige kerstdagen en een liefdevol en gelukkig 2013 toegewenst.
Denk eens aan een (eenzaam) iemand en blijf verdraagzaam naar elkaar,
samen maken we de wereld een klein beetje beter!! :wereld:
Groeten
Alida
Maar mocht het toch gebeuren dat je ziet dat er aan je koffer geprutst is…meld dit dan zelf bij OF de douane OF de luchthaven info (voordat je door de douane gaat).
Let op: Immigratie op Suvarnabuhmi is geen douane. De douane vind je Na de immigratie en de bagage-band (net zoals op elk vliegveld eigenlijk).