wordt door reisorganisatie geadviseerd om de koffers niet op slot te doen als we naar Indonesie reizen!>>> Wat zijn jullie ervaringen?
Vast bedankt
ik doe mijn koffer nooit op slot.
Ik neem nooit het risico dat iemand iets in mijn koffer doet waar ik, zoals in Maleisië, de doodstraf voor kan krijgen…
Ik laat de koffer ook altijd insealen.:vak01:
Ik doe mijn koffers wel op slot!!
Voor je het weet ben je een courier voor een ander.
Dat bedoel ik, ik loop dan liever de kans dat mijn kofferslot kapot is dan dat er iets ongewenst in wordt gestopt.
Hebben jullie het wel eens meegemaakt of gezien van medepassagiers dat hun koffer met grof geweld was opengebroken door controleurs?
Net zoals bij het topic dat u geplaatst heeft op forum.indahnesia.com zult u hier voornamelijk het advies / tip krijgen om uw koffers op slot en evt. / indien mogelijk gesealed te vervoeren naar Indonesie. Ik kan e.e.a. alleen maar onderschrijven: Koffers op slot, indien mogelijk gesealed en alleen op verzoek van douane-ambtenaren te openen in uw bijzijn.
Neen, wel op televisie een serie over de douane van Schiphol. Maar ook hier in Indonesie staat doodstraf op het vervoeren van drugs.
Niet gezien, wel gehoord van een bagagemedewerker (absolute flapdrol van een kerel) op Ngurah Rai Airport. Vertelde vol trots dat zij (hij en zijn maten) de koffers van vertrekkende internationale reizigers (duurt een hele tijd voordat ze kunnen aangeven dat ze iets missen) “per ongeluk” lieten vallen en als ze openbarsten vervolgens de spullen gingen opruimen om ze weer in de koffer stoppen. Natuurlijk werden wel de video- en foto cameras, I-Pods, mp3 spelers, etc., etc. vakkundig achterover gedrukt. Het trucje lukte niet met ingesealde koffers en hij was dus ook pis-link dat er zo’n installatie op de luchthaven stond.
mijn reisgenoot heeft een keer gehad dat zijn tas open gebroken was. de tas zat in een flightback, en die flightbag was in stukken gesneden. ik weet niet op hij uiteindelijk wat miste.
dat was overigens niet op weg naar Bali, maar vanuit Myanmar.
ik snap niet dat er mensen zijn die elektronica in hun ruimbagage doen, ik stop dat veel liever in mijn handbagage. in mijn ruimbagage zitten alleen wat kleren, en mijn duikspullen. dat kan wel tegen een stootje (de kwetsbare delen zitten in het midden van de tas).