Koffer of backpack?

Yes! Eindelijk geboekt. In juni vertrekken we beide voor het eerst naar het verre oosten! We gaan 24 dagen naar Indonesie. We reizen met een reisorganisatie door Sumatra, Java en eindigen met een strandvakantie op Bali…:zon02:
Maar wat is nu handiger om mee te nemen? Een koffer of een backpack? We hebben 2 binnenlandse vluchten, een treinreis, en tig hotels waar we in overnachten. De excursies/uitstapjes zijn ook georganiseerd dus vervoer is al geregeld…

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.:wink:

Hebben beide voor- en nadelen. Uit je koffer komen de spullen/kleren meestal iets netter, maar een backpack is tijdens reizen gewoon makkelijker. Backpack gooi je makkelijk om als je een stuk moet lopen en het past vaak beter in de kofferruimte van een auto. Koop er een vliegtuigzak bij, zodat je maar 1 slotje nodig hebt en alles schoon en droog blijft. Er zijn trouwens ook al backpacks die je kunt vullen als een koffer. Active Leisure heeft er bv. een.

Succes!

hallo,

ik heb vorig jaar met een reisorganisatie door Thailand gereisd, en daar heb ik mijn koffer bijna niet aangeraakt want hij werd bij elk hotel van en naar mijn kamer gebracht door personeel van het desbetreffende hotel. Alleen van en naar schiphol hoefde ik hem zelf te sjouwen, maar ik weet natuurlijk niet hoe dat geregeld is met jullie reisorganisatie, en of er veel verschil is tussen Thailand en Indonesie. Ik heb in ieder geval gereis met de jong intra.

succes! groetjes, mike.

Roberts, wat moet ik mij voorstellen bij een ‘vliegtuigzak’ en waar kun je die kopen dan ?

Sincera, ik ga ook 24 dagen naar Indonesie maar dan naar Java/Bali/Lombok en op onszelf, lijkt mij weer wat spannender. Veel succes en dit Forum kan je in ieder geval een stuk op weg helpen met allerlei zaken.

Indesco

Een flightback kun je voor een paar 10tjes kopen bij elke buitensportzak. Dit is een soort hoes (met handvaten) die je om je rugzak doet en dan dicht rits. Je tas is zo af te sluiten met een slotje (niet handig bij het vliegen, de douane moet altijd je tas open kunnen maken), en is op de plek van bestemming beschermd tegen regen, stof en geitenpoep.

Persoonlijk reis ik dus nooit met een koffer, de vloeren in Indonesie zijn onregelmatig dus zelfs een koffer met wieltjes is al vrij zinloos. Een rugzak kan je makkelijk op de rug nemen, en dan een stukje dragen.

Wanneer je georganiseerd reist zijn er soms mensen die tegen een kleine vergoeding je tas dragen (maar niet altijd!), als je zelfstandig reist is het handig als je altijd in staat bent jezelf en je spullen te verplaatsen.

Hoi Indesco,

een vliegtuigzak is een hoes voor om de rugzak. Deze ziet er een beetje uit als een dunne tas/zak met 1 ritssluiting. Zeg maar een condoom voor je rugzak :smiley:

Kun je meestal kopen waar ze ook rugzakken etcetera verkopen.

Jij bent snel Jenny :dag:

Voordeel van een flightbag is dat deze minder strak zit als een condoom, wanneer je je spullen niet in je tas gepropt krijg kun je ze evt aan de buitenkant hangen. Denk hierbij aan onbreekbare dingen als teenslippers en zwemvliezen, en wellicht ook een campingmatje.

Nog nooit van me leven met een rugzak gereisd, dat is echt koeliewerk. Moet je zien hoe je kleren eruit komen. Altijd een hardschalige koffer, alles blijft netjes, kan op slot, makkelijk op minder betrouwbare plaatsen. Kan geen scheermes in, of van die kleine handjes. Als je kilometers wilt lopen dan is een rugzak misschien handig, maar wie doet dit in de hitte? Zo een rugzak die hoog boven je uit torent geeft een bepaald imago van reiziger, bekpekker :smirk:

Wellis een condoom geprobeerd Jenny of straks effies, dan hoor ik het wel :dag:

Trouwens een vlaggetje achter op de zak staat ook wel charmant

:canada:

Wat een onzin Boomaap, want het gaat hier niet om een imago… :tssk:

Een hard koffer heb ik al mee gehad, een reistas met wieltjes heb ik al gehad en een gewone reistas heb ik al gehad, maar kom telkens weer terug op m’n handige rugzak, zonder vlaggetje. Is m.i. voor reizigers met veel verplaatsingen het handigst. Mijn kleren komen er trouwens heel behoorlijk uit, maar da’s een handigheidje met inpakken.

Sorry Robert dit is een persoonlijke mening, een beetje lullig om dat als onzin af te doen.:thumbsdown: Volgens mij gaat het juist vaak wel om imgao, daar draait het vandaag de dag toch om.

Zal me een vochtige scheet boeien wat anderen er van denken, maar van m’n rugzak krijg ik tenminste geen blauwe schenen als ik 'm onderuit de laadbak van een bus haal :wink:

Trouwens, hoe wil jij dat weten als je er nog nooit een hebt gebruikt?

In Indonesie wordt je zoiets aangereikt, althans een koffer. Als ze zo een rugzak zien denken ze doe het zelf maar, daar istie toch voor bestemd. Nooit gebruikt, want “never change a winning team” toh :biggrin:

Tjah…, en daar sta je dan met 3 personen en 3 harde koffers, te kijken hoe de enige taxi, een Renault 4 op Madagascar, weer verder gaat omdat het niet allemaal past :smiley:

En dan moet je jezelf effies een bus vol met van die zakken in Indonesië voorstellen :paranoid:

Waar laten jullie overigens jullie ‘kostbare zaken’ (buiten de condooms om :wub:) ? Zoals paspoorten, tickets, geld en andere belangrijke zaken, want hier hoor ik ook verschillende dingen over (scheermesjes e.d.).

Indesco

In de handbagage(daypack o.i.d.), want paspoort etcetera gaat nooit apart van mezelf op reis.

En waar laat je dat “daypack” dan als je reist per drukke bus bijvoorbeeld ?

Op m’n buik, maar in een hele drukke bus kan m’n paspoort ook nog ergens anders worden verstopt :wink:

Op die manier is er bij mij ooit een scheermes in gezet. Ze gebruiken een afgebroken Giletje onder hun nagels. Het was mijn buurman in een overvolle bus. Paspoort en creditcard zaten er nog in, maar er waren wel een zooitje belangrijke dingen (handel) van mij gejat. De opening die hij had gemaakt was erg klein, maar ze hebben kleine handjes die erg lenig zijn. Voor mezelf heb ik uitgemaakt dat het vioorval niet te voorkomen was. Overal loopt men dit soort risico’s, door vakmensen behandeld te worden.

Voordat Indesco nu gaat trillen van angst, Indonesie is te beschouwen als een erg veilig land voor reizigers, diefstallen gebeuren vooral stiekem.