Bang dat iemand iets uit je koffer haalt?

Zo werken kofferdieven

Altijd gedacht dat als je je koffer op wat voor manier ook op slot doet, je dieven ervan weerhoudt in je bagage te duiken? Dan heb je het mis. De volgende video laat zien hoe ‘kofferdieven’ te werk gaan zonder dat je dat aan de buitenkant kunt zien. Toch jammer als je thuis komt en je je fototoestel of duur souvenir bijvoorbeeld mist…

Bron: http://www.telegraaf.nl/reiskrant/22627527/__Zo_werken_kofferdieven__.html (met video).

Ben jij wel eens slachtoffer geweest van kofferdieven? En welke voorzorgsmaatregelen neem je om dit te voorkomen?

Gewoon geen waardevolle spullen in je koffer/tas doen. En mocht iemand gelukkig worden van mijn vuile was: mijn zegen heb je.

En daarom doe ik ook geen slotjes op mijn (zachte) tas, dat wekt alleen maar de indruk dat er wat te halen valt. Camera’s en laptop e.d. gaan sowieso altijd in m’n handbagage, en die hou ik bij me.

Meest “kwetsbare” plek is dan uiteraard op de hotelkamer, ik ga nu eenmaal niet altijd met alle spullen op stap, zeker de laptop blijft dan toch op de kamer achter. In een land als Japan vertrouw ik dan toch maar op de betrouwbaarheid van het personeel, daar neem ik niet eens de moeite m’n dat ding te verbergen. Op plaatsen waar dat wat minder is stop ik hem dan meestal juist in m’n gewone tas, onder de zak met vuile was of zo. Een brutale dief die echt gaat zoeken hou je toch niet tegen, maar zolang er een grotendeels lege camera/laptoptas naast staat zal bij een snelle blik toch lijken alsof er niks te halen valt.

Ik ben niet zozeer bang voor dingen die ze uit mijn bagage halen, maar eerder voor wat ze er in kunnen stoppen.

Juist ikke ook >>>

Lijkt mij ook veel vervelender…