Diefstal op campings ?

Beste mensen,

Wij gaan op wereldreis en dat in zeker 11 landen en in alle werelddelen. Vaak gaan wij gebruik maken van campings, wij hebben dan ook alle nodige spullen daarvoor bij ons.

Nu is de vraag, als wij geregeld onze tent verlaten voor een kort daguitstapje. Al is het maar even zwemmen in de buurt, dan neem je toch niet telkens al je belangrijke bezittingen mee.
Liggen onze spullen dan veilig in onze tent ?
Of zijn er steeds lockers op zo campings ?

Heeft er iemand ervaring mee ?

Alvast bedankt,
Groetjes

Marc&Mona

Echt veilig bestaat niet.

en Campings bestaan ook niet overal.

Hotelkamers zijn vaker doelwit van het dievengilde dan een camping.

Ik heb één verhaal gehoord waar iemand na een looptocht van twee dagen terugkwam en alles incl. tent kwijt was.

en toeristenstranden zijn ook nogaltijd een gemakkelijk doelwit (alle belangrijke spullen in een tas)

Zelf goed blijven opletten, lost een hoop problemen op.

Lockers op campings? Ik zou ze zelf, als er zouden zijn, niet gebruiken. Wederom; lekker makkelijk alles bij elkaar.

Succes

Het belangrijkste is dat je je spullen niet interessant moet laten lijken. Geen slotjes, geen kettingen, etc.

Op de camping even handje-schudden met de buren. Weten zij welk gezicht er bij de tent hoort, zodat ze polshoogte kunnen nemen als er een vreemd gezicht bij jullie tent rondgluurt als jullie even weg zijn. Loop ook niet overal op de camping te koop met een dSLR-camera om de nek en een laptop onder de arm. :wink:

Op zich zijn tenten minder snel doelwit dan caravans.

Wij hadden afgelopen zomer de ervaring dat juist de lockers op de camping werden opengebroken midden in de nacht. Daar liggen alle waardevolle spullen bij elkaar, dus dan is de kans op een buit ook veel groter!

Sommige landen zijn veiliger dan andere maar wees steeds op je hoede. Je kan ook bestolen worden door andere campinggasten. Laat bij nacht niets buiten de tent of caravan bijv. handdoeken enz. Ik laat NOOIT iets waardevol achter . Als er wat gestolen wordt brengt het mijn reis niet in het gedrang. Ik deel mijn slaapzak met paspoort en portefeuille !. Het is niet leuk maar diefstal van geld, paspoort, vliegtuigticketten brengt onherroepelijk veel problemen met zich.