Ben even heel benieuwd naar hoe jullie het doen. Normaal gesproken ga ik op vakantie en neem dan meestal een hotel. Mijn reisdocumenten, geld en bankpasjes laat ik dan daar achter als we op excursies gaan of bijvoorbeeld naar het strand.
Hoe gaat het dan als je een camper huurt. Ik neem aan dat je het een en ander niet zomaar daar achter kan laten om vervolgens de hele dag een wandeling te maken of naar het strand te gaan of wat dan ook. En als je alles mee moet nemen, kan ik me voorstellen dat je daar continu mee bezig bent.
Wij laten het wel gewoon in de camper. Weliswaar niet in het zicht maar opgeborgen in een kastje. Nog nooit een probleem mee gehad. En me eigenlijk ook nog nooit druk over gemaakt.
Ik heb ook nog nooit van iemand gehoord dat er ingebroken is in de camper. Wat natuurlijk ook niet wil zeggen dat het helemaal nooit gebeurt.
Bedankt voor je reactie. Dat zijn dan van die dingen waar ik me wel zorgen over kan maken. Stel je voor dat er ingebroken is, heb je opeens niets, wat je moet je dan ver weg van huis…?
maak kopieen van alle belangrijke papieren.
bv tickets, bankpassen voor en achterkant(handtekening), paspoorten, ziekenfondspapieren, etc. en leg ze op 2 verschillende plaatsen in de camper.
wij doen dat altijd en wij ook nog nooit mee gemaakt dat er was in gebroken.
Mag ik vragen waarom jullie het niet gewoon meenemen?
Ik moet er niet aan denken om geen geld of betaalkaarten bij me te hebben tijdens een excursie of naar het strand… Hoe betaal je je drinken of lunch dan?
En stel dat je je moet identificeren om wat voor reden dan ook, dan ligt je paspoort nog in je hotel of camper…
Ik weet dat veel mensen hun spullen niet meenemen, maar ik heb het nog nooit zo goed begrepen, dus misschien kunnen jullie mij verhelderen.
De portemonee met geld en bankpassen nemen we wel mee hoor. Meestal dan. Op sommige wandelingen neem ik niet alles mee, als ik van tevoren weet dat we niets tegenkomen waar iets gekocht kan worden.
legitimeren mag ook met je rijbewijs, en dat zit weer gewoon bij ons in de portemonee.
Wij nemen altijd alles mee. Mijn man en ik hebben beiden een heuptasje en we verdelen alles. Ook heb ik altijd een kopie bij me van de belangrijkste papieren en bovendien alles in de pc gezet en op een stick mee. Ik heb zelfs een broekriem waar spullen in opgeborgen kunnen worden. Daar doe ik dan wat geld in en ook de stick past erin. Dan heb je altijd iets bij je. Alleen als we in een hotel zijn en daar langer verblijven gaan de belangrijkste spullen in de save. Dan nemen we 1 pasje mee en zoveel geld als we nodig denken te hebben. persoonlijk zou ik geen geld of papieren in een camper laten liggen of er moet een kluisje in zitten.
Ook heb ik altijd het adres bij me van de dichtsbijzijnde ambassade. Je weet maar nooit. We hebben tot nu toe nooit problemen gehad, maar beter voorbereid dan om verlegen.
De tickets print ik 2 keer uit. Eén in het heuptasje en de 2e in de koffer. Zo ook met vouchers voor hotels enz.
Soms is het gewoon handig om een wat grotere hoeveelheid cash achter de hand te hebben. Het zal niet de eerste keer zijn dat de bank besluit even je pas te blokkeren, en dan sta je suf te kijken als je ineens niet je camping- of restaurantrekening kan betalen. En om nou met de grote voorraad overal rond te lopen, is ook geen goed idee. Ook bepaalde verzekeringspapieren hoef je niet in je broekzak mee te slepen. Idem voor je vliegtickets.
Er zijn altijd genoeg spullen die je liever ergens opbergt en waarvan het een hoop rompslomp met zich meebrengt als ze er ineens niet meer zouden zijn.
Bedankt voor de tips mensen. Het is inderdaad slim om dan alles wat belangrijk is in te scannen en als bijlage te bewaren in je hotmail. Dus als ik het goed begrijp, is het redelijk veilig om het een en ander achter te laten in je camper.