[Tasje] belangrijke documenten/geld/pasjes

Beste reizigers,

Aankomende zomer ga ik mijn eerste backpack reis maken en ik wil mijn documenten, geld en pasjes goed opbergen. Mijn vraag was of jullie een aanrader hebben.

Ik zat ongeveer aan het volgende te denken:

Holster: handig, zeer veilig doordat hij op 2 punten vast zit. Een nadeel als je een backpacktas aan hebt voel je hem vermoedelijk drukken op je schouder.
http://www.outdorado.com/Deuter_Security_Holster.jsp

Heuptas: Ook handig en veilig maar zit maar op een punt vast.
http://www.outdorado.com/Deuter_Security_Money_Belt.jsp

Als jullie tips hebben om je belangrijke documenten op te brengen dan hoor ik het graag!

Groetjes & alvast bedankt!

Sander

In de meeste hostelkamers heb je wel iets van een kastje of kluisje, wel zelf een slotje meenemen. Neem een cijfer slot, kun je het sleuteltje ook niet kwijt raken.

Bewaar ook altijd wat geld apart in je tas, mocht je het meeste kwijt raken heb je nog wat achter de hand. Net als creditcard en pinpas, niet bij elkaar bewaren.

Paspoort, visum, tickets enz. kun je ook inscannen en op je eigen hotmail zetten. Mocht je ze verliezen dan heb je altijd een copie.

Alles bij je dragen is niet echt veilig en kun je ook alles verliezen of gestolen worden.

Tijdens mijn backpackreizen en gewone reizen heb ik al mijn documenten etc gewoon in een klein normaal tasje die je zo schuin over je schouder en borst hangt. Werkt altijd prima. ookal is het tasje altijd gewoon “zichtbaar” is er in al die jaren en reizen nog nooit wat gebeurt (afkloppen…).

In een hostel of hotel deed ik het tasje gewoon in de kluis en soms had ik het overdag gewoon bij me. In hostels sliep ik er ook wel eens mee naast mijn kussen. Meestal als het hostel of hotel een kluisje achter de receptie heeft doe ik’m in die kluis, als hostels van die losse kluisjes hebben ergens in de gang dan hield ik’m altijd bij me.

Onderweg probeerde ik altijd en spijkerbroek of broek met zakken aan te hebben zodat ik daar mijn papiergeld ook kon verdelen en ik had een klein portemonneetje gekocht om los geld in te doen waarmee ik dan gewoon mijn dingen mee betaalde.

Vroeger had ik altijd alles in een dun etui dat je om je nek kan hangen en onder de kleding kan steken, zonder dat het opvalt. Zo reisde ik tijdens mijn jeugd als ik zonder mijn ouders ging.
Inmiddels heb ik mijn portemonnee gevuld zoals altijd op z’n gebruikelijk plek (broekzak, maar meestal afgesloten met een knoop of klittenband, ik draag altijd broeken met meerdere zakken), etui gaat alleen nog mee voor paspoort, ticket en doktersverklaring voor medicatie en stop ik in mijn (dag)rugzak. Nog nooit wat gebeurd, alhoewel ik nog nooit echt door enorme risicogebieden ben gelopen (op de Ramblas in Barcelona na).