Ik lees nogal wat tegenstrijdige berichten over waardevolle spullen.
Wat is nu aan te raden, de kluis van het hotel ?
Een kopie van het paspoort bij je dragen en het origineel niet.
De CC in de kluis achterlaten?
Wij lieten al het waardevolle in het hotel, oftewel in de kluis. Vaak een code die je zelf moet verzinnen. Maar als ze kwaad willen, dan gaan ze je hotel kamer in en nemen de hele kluis mee. Zo groot zijn die dingen niet. Brander erop en voila! Hebben ook een hotel gehad die geen kluisjes op de kamer had maar in het hotel vlakbij de receptie. Iedere keer als je wat ging halen moest je tekenen. Niet handig, maar zeker wel veilig!
En of je je netbook kan acherlaten, ik zou t niet weten. Ik neem dat soort dure spullen niet mee. Alhoewel, onze camera namen we ook niet altijd mee. Die deden we in de kluis, het paste maar net (grote camera) Hebben t nooit zo laten liggen. Zelfs niet als we maar eventjes weggingen.
Ik denk eerlijk gezegd dat niemand je hier een goed antwoord kan geven. Ik heb toevallig goede ervaringen bij de hotels waar wij verbleven. Volgens mij keken ze daar nog niet eens naar je waardevolle spullen en had je gerust je portemonnee met je bahtjes open en bloot op bed kunnen leggen. Maar helaas kan het soms ook anders zijn. Gelukkig zelf nog nooit hoeven meemaken.
Ik weet eigenlijk niet of een kopie van je paspoort geldig is. Ligt er denk ik ook wel aan waar voor je m wilt gebruiken. Ik had wel een kopie, maar dan meer voor mezelf. Stel het origineel word wel gepikt of je verliest t. Dan maak je het jezelf gewoon iets makkelijker bij de ambassade.
Ik vind het ook moeilijk , het is altijd wijsheid achteraf.
De meeste reizen althans zon,zee en strandvakanties,liet ik alles achter in de kluis.
Copieen maak ik altijd zelfs van Bankpas, noodnummers ect…heb ik ook in mijn hotmail acount staan.
Met je fototoestel kun je ook een foto maken van je paspoort ect.
Ik ben al 2.5 jaar onderweg inmiddels al bijna 3 jaar en het werkt ook gewoon om je gezonde verstand te gebruiken. Wij hebben inderdaad als er een save was die gebruikt en anders toch maar vaak meegenomen. Als we op tour gingen bv duiken of snorkelen en er was geen save dan lieten we het achter bij de receptie van het hotel is altijd goed gegaan.
Ik ben nog nooit bestolen wel even afklopen en verder onderweg let ik altijd ontzettend goed op mijn spullen. Stop nooit waardevolle spullen in je backpack zodat je die zeker niet kwijt zult raken.
Paspoort hebben we trouwens altijd bij ons die laten we nooit achter. Wij hebben wel ingescande papieren is handig om die naar je emailadres te mailen mocht je paspoort gejat worden dan heb je kopieeen die je dan kunt uitprinten.
:chin: Tip doe je paspoort in een klein plastic zakje die je water dicht kan af sluiten .
En neem verder niet te veel waarde volle spullen mee op vakantie waarom een duure ketting mee nemen etc ?
Ik laat altijd alles in de kluis op de hotelkamer (paspoorten/geld/camera en netbook) en heb gelukkig nooit melding van diefstal hoeven maken. Het hotel doet je een handreiking om je spullen veilig op te bergen; wat mij betreft moet je daar van gebruik maken om je spullen niet kwijt te raken. Uiteraard is het hotel niet aansprakelijk voor eventuele vermissingen, maar dat is geen enkel hotel in geen enkel land.
Ik stop ook altijd alle waardevolle spullen in het kluisje (creditcard, paspoort etc). Voor de laptop heb ik een speciaal slot, en deze laat ik dus ook altijd achter in de hotelkamer.
Is in al die jaren nog nooit wat gestolen, nooit problemen gehad