waardevolle dingen

hallo allemaal,

Weet er ook iemand of er in de buurt van Kuta een bank is die kluisjes verhuurd? Ik logeer zelf in een huisje in Jimbaran en vind het vervelend om al mijn waardevolle papieren in het huisje te laten liggen of het altijd mee te moeten nemen.

alvast bedankt,

Kartika

Banken verhuren in principe alleen kluisjes aan rekeninghouders.

In Kuta kunnen rekeninghouders (o.m.) terecht bij het grote BCA filiaal aan de Jl. Raya Kuta.

hoi, dus je denkt dat het niet lukt om een kluisje te huren bij een bank? Heeft er iemand een tip wat ik dan het beste kan doen?

Thanks

Je waardevolle papieren gewoon in je huisje laten liggen.

Voor verlies en diefstal kun je je verzekeren (al is het wel veel geregel als je iets kwijt bent). Neem altijd kopien mee die je op een andere plaats bewaard, zowel van het paspoort als van je visum. Scan ze en mail ze naar jezelf, dan heb je altijd een backup.

Ik ken geen getallen van inbraak in huisjes in Jimbaran, maar mijns inziens liggen je spullen daar absoluut veilig. Zelf laat ik mijn paspoort ook meestal op mijn kamer liggen, zelfs wanneer er geen kluisje aanwezig is.

1 like

Een goed kluisje met elektronisch slot waar je je reispapieren, geld, foto-camera, I-Pad, etc., etc. in kunt bewaren als je weg bent, zijn hier te koop bij de ijzerwarenhandels, ACE Hardware en zelfs in de Carrefour, voor ca. Rp. 300,000,-.

Geef anders de eigenaar van het huisje in Jimbaran waar je verblijft de opdracht om zo’n ding te kopen op uw kosten (of bijv. een 50/50 regeling tussen u en hem) en te laten bevestigen door een klusjesman (klusje van 20 minuten, enige wat nodig is is een elektrische boormachine met een 8- of 10mm steen of betonboor, kosten voor de klusjesman ca. Rp. 30,000,-) met de reeds bijgeleverde keilbouten aan de betonnen vloer of stenen / cement muur.

Voor max. Rp. 350,000,- / Euro 30,- (of minder als de eigenaar van de bungalow meedoet) heeft u dan de zekerheid dat uw spullen niet eenvoudig gepikt kunnen worden en het gemak van uw spullen in uw buurt i.p.v. ergens in een bank met openingstijden van 08.00 tot 16.00 uur en die gesloten is in de weekends en op feestdagen.

1 like

Ik laat het altijd in de kamer liggen, paspoorten en dat soort dingen. Wie wil er nou mijn paspoort jatten? En als ze het al doen, tja heel vervelend maar je kan je niet overal tegen beschermen.
Geld, pinpas, camera en telefoon gaat wel altijd mee.

Ik geef het je te doen Woep, zonder geldig paspoort in Indonesie te zitten
Kan een heel lang verblijf worden, in een leuk hotel bij Kerobokan, afgezien van de boete die draconisch hoog kan zijn ,omdat het jouw nalatigheid is.:chin:

Tja maar wat moet je dan? Als je het in je rugzak doet, die kan ook worden gejat…(staat op dit forum een verhaal van iemand die dat overkomen is) Of moet je het dan de hele dag in zo’n moneybelt dragen? Dat is ook niet alles.

Stel ze komen je kamer in opzoek naar waardevolle spullen, dan zoeken ze toch naar geld, camera’s, telefoons en dat soort dingen?
Waarom zouden ze dan je paspoort meenemen? Wat hebben ze daar aan?
Overal waar je dat ding laat neem je een risico…

Een beetje naief Woep, nooit gehoord van fraude met paspoorten en pinpassen cq creditcards. Indonesie is nou niet echt vriendelijk voor Buitenlanders dat merk je als je binnenkomt = eerst betalen,VOA

Verder niets te klagen woon hier sinds 2002.
Wees zuinig op je paspoort ,als je hem kwijt raakt krijg je het niet makkelijk
hier. Dan toch maar liever in een kluisje ,of geef het aan de eigenaar in bewaring, en neem zelf een kopietje mee. Zo maar een (goede )raad en helemaal gratis lol2lol2

Ja kopietjes hadden we ook bij ons… maarja in hoeverre heb je daar nog wat aan als je paspoort gejat is.
Wij hebben dan in ieder geval geluk gehad dat er niks gejat is, de volgende reis zal ik hem wel weer netjes opbergen :biggrin: