diefstal vanuit kluisje hotelkamer

Ik ga dit jaar dus voor het aller eerst op vakantie, en hoor altijd zoveel horrorverhalen over diefstal uit kluisjes en hotelkamers…
Dus ben ik wat gaan zoeken op Google en Zoover, maar nergens lees ik iets over Crystal Sunrise Queen in Side én diefstallen.
Komt het hier dan niet voor, of worden dit soort dingen niet gemeld op een forum?

Wat ik wel heb gelezen is dat er een algemene code is voor die kluisjes ivm code kwijt. En dat kamermeisjes en receptiemedewerkers deze weten en op die manier dus je kluis leeghalen. En doordat er geen sporen van braak zijn heb je geen poot om op te staan.

Wie kan me geruststellen óf waarschuwen? Gebeurd dit ook in luxe resorts??

Thnx!!

Ik denk dat je je niet zo druk moet maken… Ben inmiddels in 40 verschillende hotels over de hele wereld geweest en de enige keer dat er wat geld verdwenen is, is toen in mijn portomonnee open en bloot liet liggen… Maar verder altijd alles in de kluis en nooit iets weg!

Contant geld is in principe nooit verzekerd. De rest van je spulletjes wel, of er nu wel of geen sporen van braak zijn. (Dure sieraden neem ik nooit mee.) Ik zou me dus geen zorgen maken over diefstal van spullen.

Geld is te verzekeren bij div verzekeringen, maar kom nu 25 jr in hotels/app in Turkije en nog NOOIT iets gemist…

Thnx voor de reacties!
Deze vraag vooral omdat bij mijn oom en tante het kluisje wel was leeggehaald door personeel. (ok, dat was in Brazilie, misschien iets heel anders) En bij een vriend van mij was zijn fototoestel gestolen…

Maar ik zorg gewoon dat ik echt kostbare spullen thuis laat en anders in mijn koffer, waar een slot op zit, stoppen. Of toch het kluisje gebruiken en hope for the best! Was een goed aangeschreven keten, dus zal me wel weer druk maken om niks :slight_smile:

Bij mijn zus is 2 jaar geleden haar ray ban zonnebril gestolen en van mijzelf vorig jaar 20 euro die mijn vriend als fooi had gekregen en aan mij had gegeven zodat ik die 's avonds mee zou nemen als we naar de stad gingen. Die bril lag op mijn zus haar nachtkastje en die 20 euro van mij lag 5 minuten tussen wat kleren die op bed lagen, in die 5 minuten kwam net de housekeeping. Dom dom dom, housekeeping wist natuurlijk van niks, ach laat ze er gelukkig mee worden. Moraal van het verhaal: alles in de kluis, dan is er niks aan de hand! Hebben overigens wel het geld voor een nieuwe bril teruggekregen voor mijn zus via de verzekering.

Gelukkig heb ik geen dure dingen, behalve mijn telefoon en tablet die meegaan. Maar die leg ik natuurlijk veilig opgeborgen in kluis of koffer met slot. Fijn dat verzekering dingen wel vergoed als het gestolen is, maar liever natuurlijk een vakantie zonder diefstal.

Mis1993: Geld op bed is voor de housekeeping… dus jij heb ze gewoon een ‘fooitje’ gegeven,…

Liesbits: In een koffer: No! nemen ze de hele koffer gewoon mee; Kluisje dus

Ik altijd alles in de koffer nooit geen problemen gehad.

Sent from my GT-S7500 using Wereldwijzer