Zijn waardevolle spullen veilig in hostels?

Hello,

In Januari ga ik 3 maanden naar Maleisie Thailand. Ik heb nog geen ervaring als backpacker in dit gebied.

Ik ben van plan om voornamelijk in hostels te verblijven. Maar zijn mijn waardevolle spullen zoals paspoort, pinpas, geld, mobiel etc wel veilig als ik het hostel verlaat. Ik ga er van uit dat er wel kluisjes zijn, maar zijn die wel veilig ivm met personeel? Heeft iemand hier ervaring mee, neemt er bijv iemand altijd zijn spullen mee, omdat het anders gestolen wordt?

Felix:wereld:

In kluisjes is het veilig.

Houe r rekening mee dat er vrijwel geen hostels zijn maar guesthouses, dus je hebt vrijwel altijd een eigen kamer.

:chin:Je hoort je te kunnen legitimeren dus een paspoort hoor je bij je te hebben .verder kan je in een kluisje alles wel op bergen ik persoonlijk zal een bankpas ook bij me houden.:thailand::cambodia:

Ikzelf ben geen voorstander om mijn persoonlijke bezittingen achter te laten in een guesthouse!!Of het moet een hotel zijn die een beetje betrouwbaar is.sorry,zo denk ik erover!!(heeft te maken wat er mij vroeger is overkomen)Nu in het algemeen zijn de kluisjes wel veilig,zoals Steven het zegt,maar het is mijn ding niet.gegroet:georgessiam.

nog een wat verlate reactie-en wat feiten
1.Zoals Steven ook al vertelt-Thaild heeft maar heel weinig hoStels-en ik hoop dat je dan de juiste naam voor het echte ding gebruikt. Als je gewoon een normale reisgids zou hebben gelezen-stond dat ook al daarin.
2.de kluisjes die goedkope guesthss meest hebben hebben 2 sloten-een van hun-en 1 haak waardoor je geheel eigen hangslot(je) kan doen als zekerheid NR.2. en dat hangslot is als bij wonder ook ter plekke te koop-je hoeft niet te panikeren dat in NL nog te vergeten.
3.uit eigen ervaring (gewerkt op alarmcentrale reisverzkrg) kan ik melden dat er flink gestolen wordt van bekpekkers in Thaild-althans dat ze flink claimen (Thaild is lang niet dat ‘‘veilige’’ land dat ieder er van maakt-maar de risico’s liggen wel duidelijk anders als de meesten vooraf denken). DE spot is niet het guesthse-maar de onveranwoorde bussen etc die bekpekkers menen te moeten nemen-tegenwoordig is het avontuur van zelf naar de busstatie en een bus regelen al te veel moeite of eng avontuur. Maar DE reden tot claims is zonder meer geheel onverantwoord gedrag na te veel zuipen.

Moeilijk leesbaar, ik bespeur heel wat taal- en stijlfouten in uw schotschrift.(Voor de betekenis even naar een goed woordenboek). Doe niet alsof u de wijsheid in pacht hebt en al zeker niet met lezen in het Nederlands.